ПЛАН ДНЕВНИХ АКТИВНОСТИ
Већ у првом разреду ученик у сарадњи са родитељем, учитељем , школским педагогом или психологом, треба да састави план дневних активности сходно свом узрасту, да о њему са ученицима разговара, да га подели ученицима, да прати и испуњава захтеве који су прилагођени његовим распоредом. Важно је да о плану дневних активности буду упознати сви у породичном дому који се баве дететом. Због адекватне помоћи, подршке и подела улога. То ствара бољу информисаност, заједништво и функционалност.
Упутство за састављање сталног распореда времена
-
Унеси у свој распоред време које проводиш у спавању. Предвиди за то најмање 7-8 часова.
-
Распореди часове које користиш за најпотребније активности: оброци, школски часови, домаћи посао и сл. Оловком исцртај одговарајуће рубрике тако да оне буду стални периоди. Неиспуњене рубрике остају за планирање.
-
Планирај време за учење. Одреди приближан број часова који је потребан за сваки наставни предмет. Обично се предвиђа и до 2 часа дневно за обраду појединих наставних предмета. Али, ово се може мењати с обзиром на тешкоће које имаш у појединим предметима. Трајање учења зависи од твог претходног знања, од твојих способности и од степена развоја твојих навика (први и други разред најманје 1 - 1,5 сат, у трећем разреду најмање 2 сата учења дневно. Од петог разреда време учења се још продужава).
-
Одреди време за одмор и разоноду. Нећеш погрешити ако одредиш најмање 15 сати недељно за игру и друштвене активности, лаку лектиру или за друге облике активног одмора.
-
Прилагоди трајање учења врсти и тежини градива које учиш:
-
за тачно запамћивање градива – 20 минута непрекидно
-
за читање приповетке или писање састава – може и неколико сати без промене посла
-
за обраду градива из уџбеника – 40-60 минута непрекидног рада, па одмор од неколико минута...
-
Постави периоде за учење што ближе часу (пр. историја средом, учење уторком увече). Ако имаш могућности, предвиди кратко време ради обнављања лекције непосредно пре него што пођеш на час.
-
Немој траћити време. Време од 8 – 18 часова брижљиво распореди на учење и одмор.
-
Немој учити један за другим сличне предмете.
-
Најтеже предмете учи у току дана када имаш највише изгледа за успешан рад.
Придржавај се распореда
-
Окачи свој распоред времена тако да ти буде пред очима. Сваког јутра га брижљиво проучи, а увече провери. Током неколико недеља придржавања распореда стећи ћеш сталне навике и имаћеш више слободног времена.
-
Изврши измене ако су потребне. Можеш који пут свој план рада и прекршити.
Најбитније је да се придржаваш све док ти не постане навика.
Успех и резултати неће изостати а ти ћеш бити задовољан и срећан.