Eразмус+ пројекат - Школа будућности
Дигитална учионица: практични водич за употребу дигиталних алата Београд, 2025.
Teма: Физичка и хемијска својства и промене супстанци
У оквиру наставне јединице Физичка и хемијска својства и промене супстанци, ученици су на занимљив начин утврђивали градиво путем дигиталног алата Blooket. Користећи овај интерактивни алат, ученици су решавали тест од 30 питања, који је омогућио брзу проверу знања и развијање такмичарског духа.По завршетку активности, систем је аутоматски рангирао ученике према броју тачних одговора и брзини решавања, што је додатно мотивисало ученике да се ангажују и активно учествују у раду.
Примена дигиталног алата Blooket у настави доприноси:
- већој мотивацији и интересовању ученика
- активном учешћу у процесу учења
- развоју дигиталних компетенција,
- подстицању такмичарског и истраживачког духа,
- лакшој и ефикаснијој провери усвојеног знања.
Ученици су показали висок ниво знања, сналажљивости и интересовања за тему. Дигитални алат Blooket показао се као веома користан у настави природних наука, јер повезује учење и игру на интерактиван и подстицајан начин.




Европски дан језика
Као и сваке године, наши ђаци су заједно са својим наставницама енглеског и немачког језика обележили Европски дан језика, који се слави 26. септембра. Ученици су били изузетно ангажовани и кроз динамичан дијалог представили различите језике и језичке породице, чиме је час добио посебну живост и креативност.
Овогодишње обележавање било је обогаћено применом савремених ИКТ алата, које су наставнице усавршиле управо кроз учешће у Еразмус+ пројекту. Стечена знања и искуства током мобилности у иностранству пренета су у наставну праксу, што је ученицима омогућило да учење језика доживе на савремен, занимљив и мотивациони начин. Тако су се такмичили у Kahoot квизу, решавали дигиталне загонетке и уживали у изазовима Escape room-а, спајајући забаву и учење.





Систематизација градива - физика




На часу систематизације градива одржаном у два одељења шестог разреда примењена су знања стечена на курсу. У раду је коришћен дигитални алат Quizlet, који омогућава креирање интерактивних картица за учење (самостално и на часу), квизова и различитих игара, чиме се код ученика подстиче активно учешће, брже усвајање и ефикасна систематизација наставних садржаја. Ученици су са великим интересовањем и ентузијазмом прихватили рад у алату Quizlet. Током часа радили су у групама, при чему је била изражена међусобна сарадња и колаборација. Заједничко решавање задатака допринело је размени мишљења и тимском договарању. Истовремено, такмичарски аспект који Quizlet нуди подстакао је додатну мотивацију ученика, развијајући код њих жељу да буду што бржи и тачнији у давању одговора. На овај начин остварена је комбинација групног рада, сарадње и компетитивности, што је позитивно утицало на активност и ангажованост свих ученика.






Пројекат „Заборављене игре с нашег простора“
Ученици трећег разреда су са својим учитељицама и наставницом енглеског језика 14. маја 2025. године представили пројекат „Заборављене игре с нашег простора“. Ученица одељења 3/4, Ема Златковић, израдила је презентацију уз стручну помоћ наставнице Сузане Боровић, употребом дигиталног алата Gamma, и на енглеском језику представила старе српске игре. Ученици су се подсетили како су се некада деца играла, а након представљања пројекта, на часу физичког васпитања и сами су испробали поједине од тих игара.




Јавна трибина Вршњачког тима – Интернет насиље и заштита на интернету




Лого пројекта
Ученици су, уз стручну помоћ наставнице Ане Станковић, израдили више предлога логоа.







Лого који је изабран гласањем ученика је следећи:
Период мобилности
Наставници наше школе су током периода мобилности били у Болоњи од 17. до 23. новембра 2024. године, где су похађали курс под називом „INTEGRATING ICT, NEW TECHNOLOGIES AND AI TOOLS INTO TEACHING AND EDUCATION“. Током овог курса, наставници су унапредили своје вештине у коришћењу ИКТ-а, нових технологија и алата вештачке интелигенције у образовању, што ће им омогућити да унапреде своје наставне методе и примењују иновације у свакодневном раду са ученицима. Кратак преглед активности током мобилности дат је на линку у наставку.
„INTEGRATING ICT, NEW TECHNOLOGIES AND AI TOOLS INTO TEACHING AND EDUCATION“
Припремна фаза
У оквиру припремне фазе Еразмус пројекта „Школа будућности,“ учесници мобилности упознали су се са образовним системом у Италији кроз информативне сесије и размену искустава. Као део културолошке припреме, организована је презентација која је учесницима приближила културне и друштвене специфичности Италије, олакшавајући им адаптацију и боље разумевање образовног система те земље.

Eразмус+ пројекат - Школа будућности
