НАСТАВА НА ДАЉИНУ: ОСМИ РАЗРЕД

ПРОМОТИВНИ ВИДЕО


СЕДМИ РАЗРЕД

ШЕСТИ РАЗРЕД

ПЕТИ РАЗРЕД

Мени

Ваннаставне активности

Аваломагија


Администрација






ЕНГЛЕСКИ 5

17.03.2020.
                   Sports Vocabulary

Sports vocabulary - погледати видео и увежбати изговор

П
огледати други видео и записати све корисне фразе

Домаћи задатак: вежбе 1 и 5 у уџбенику, страна 62, вежбе 1,2 и 3 у радној свесци на страни 52 (вежба 4 је опционална).


20.03.2020.

                   Reading - The Olympics then and now


За почетак одговорите у свесци на питања: What sports do you like to watch?
                                                                         What sports do you think are boring?
                                                                         What sports would you like to try and why?
                                                                         What is your favourite sport and why?

Прочитајте текст о Олимпијским играма на страни 64 у уџбенику. Издвојене плаве речи препишите у свеску и уз помоћ речника преведите (оне су нам кључне за ову лекцију). Урадите вежбу 5 у радној свесци на страни 56. (решења ћемо поставити на следећем часу)
Уколико је потребно, текст прочитајте још једном и одговорите са true и false у вежби 2 у уџбенику.

Домаћи задатак: погледајте видео о Олимпијским играма (укључите титл) и на питања одговорите у свесци: 
1. When were the first Olympic Games?
2. What was the only event?
3. When were the final Olympic Games held?
4. What colours are the Olympic circles?
5. What do the circles represent?

Срећан рад!

26.03.2020.

                     My Day (час одржан на РТС-у)

Драги петаци, данас сте имали прилику да по први пут одгледате час енглеског језика на телевизији. На овом часу подсетили смо се употребе простог садашњег времена односно Present Simple Tense-a. То време смо радили у склопу Unit 2 па не би било лоше да се подсетите користећи ваше школске свеске и вежбе које смо урадили у уџбенику и радној свесци.

Као кратак подсетник погледајте овај видео.

Да бисте провежбали ово време урадите вежбу 1 и вежбу 2. Вежбе су интерактивне, раде се на компјутеру или мобилном телефону, након што кликнете finish, одабраћете опцију check my answers и показаће вам се тачни одговори. Вежбе можете радити више пута.

Срећан рад! Ваше наставнице.


31.03.2020.


                                Past Simple TO BE (was, were)

Драги петаци, данас настављамо са лекцијама из наше књиге. На реду је прошло време глагола бити, односно глагола TO BЕ, са којим сте се сусрели у тексту о Олимпијади. Пре него што наставите са читањем прво се подсетите садашњег облика овог глагола (радили смо га у септембру у оквиру Starter Unit). Затим погледајте овај видео на српском језику и запишите све облике овог глагола у свеску. 

За подробнија објашњења можете погледати и видео о потврдном облику и упитном облику на енглеском језику (укључите титл уколико вам је лакше).

Сада сте спремни да урадите вежбе из вашег уџбеника са стране 65. У вежби 2 тражи се да попуните празнине у тексту помоћу there was/there wasn't и there were/there weren't (било је...). Вежбу 3 урадите у свесци (треба да направите реченице помоћу there was/there were али и many, any, a/an. Да ли ће реченице бити потврдне или одричне говори вам почетак сваке реченице који гласи: 2,500 years ago...
нпр: 2,500 years ago there weren't any rich footballers.

Уколико желите додатно да вежбате урадите и ове интерактивне вежбе: вежбу 1, вежбу 2 и вежбу 3.
Домаћи задатак: радна свеска, страна 53, вежбе 2 и 3.

Срећан рад!



02.04.2020.

                               My day today and these days (час одржан на РТС-у)

Драги петаци, ваш други телевизијски час био је посвећен утврђивању Present Continous Tense-a, као и обнављању Present Simple Tense-a са њиховог претходног часа. Present Continuous Tense смо радили у оквиру Unit 4 те га се можете подсетити прегледајући свеске и вежбе које смо тада радили. 

Да бисте се подсетили, погледајте овај видео на српском језику.
Видео 2 садржи симпатичну причу у овом времену.

Да бисте провежбали ово време можете да урадите вежбу 1, вежбу 2, вежбу 3, а за spelling вежбу 4. Све ове вежбе су интерактивне и нису обавезне.

Уколико желите да провежбате разлике између употребе ова два садашња времена, урадите вежбу 1, вежбу 2 и вежбу 3.

Срећан рад! 
Ваше наставнице

7.04.2020.

The Past Simple tense, To Be, утврђивање


Драга децо, данашњи час је утврђивање, тј. увежбавање овог глагола у прошлом времену. Уколико имате потешкоћа и сматрате да га нисте најбоље разумели, прочитајте појашњења и пратите инструкције са прошлог часа када је била обрада. (31.03.)

Домаћи задатак вам се налази на 95. страни радне свеске. Урадите вежбе 2 и 3 и пошаљите вашим наставницама у учионице.

See you on Thursday! Stay well!!

Your teachers



09.04.2020.

                      What did you do last week? (Past Simple) - час одржан на РТС 3

 
Драги петаци, надам се да сте одгледали данашњи телевизијски час који је био посвећен обради простог прошлог времена односно Past Simple Tensa. Oво време се користи за радње које су се десиле у прошлости и за које је битно КАДА су се десиле. Прилози за ово време су: YESTERDAY, LAST (week, year..), IN (1990, 2010..), (2 days) AGO... Њих препишите у свеску а додајте и key phrases са стране 67 вашег уџбеника.

За подробније објашњење погледајте овај видео и запишите оно што је важно.   

Могли сте да приметите да постоје правилни и неправилни глаголи у овом времену. Правилни се граде додавањем наставка -ED или -D, а за неправилне глаголе користи се такозвана друга колона. Она се налази на самом крају ваших радних свезака. Неправилни глаголи се уче напамет пошто не постоји правило по коме се они мењају, мада ћете уочити пар сличности између неких група глагола. 

Погледајте сада симпатичне кратке филмове о правилним и неправилним глаголима.

И не заборавите! Уколико у реченици имате DID, односно ако су у питању одричне и упитне реченице, глаголи се враћају у свој првобитни облик - инфинитив!

Сада сте спремни да урадите вежбу Young talent superstars у уџбенику на страни 67. Водите рачуна о правилним и неправилним глаголима!

Да бисте додатно провежбали, можете да урадите вежбу 1 (правилни глаголи), вежбу 2 (неправилни глаголи) или вежбу 3 (мешано). Ове вежбе нису обавезне!
Домаћи задатак са овог часа нећете имати (ове недеље). :)

Срдачан поздрав од ваших наставница!     


  14.04.2020.

Writing, A sports star, вежбање

Драга децо, одморићемо се мало од граматике. Имате две могућности.

Прва је: Писани превод текста са 69. стр. у уџбенику, Usain Bolt.

Друга је: Израда вежбе 1 и 2 у радној свесци, стр. 57.

Радове шаљете наставницама, аs usual. :)
 
Будите нам здрави.
Поздрав!
Ваше наставнице


16.04.2020.

What’s your favourite food? PTС 3, утврђивање

На данашњем телевизијском часу у склопу теме о омиљеној храни, имали сте прилику да се подсетите употребе неодређеног и одређеног члана a/an, the и квантификатора, тј. речи које користимо када желимо да изразимо неку количину: some, any, much, many, a lot of

Oву граматичку јединицу обрадили смо у 5. лекцији.

За домаћи задатак, урадите вежбе 1 и 3 са 50. стр. у радној свесци. Алтернативно, у случају да сте их већ урадили, на 93. стр. урадите вежбе 1 и 2. Пошаљите задатак вашим наставницама, као и обично.

Драги ђаци, одморите се мало од школе и лепо проведите предстојећи празник!

Видимо се од уторка.

Ваше наставнице


                       
21.04. 2020.

                             Review - утврђивање
 
Драги петаци, данас ћемо обновити Unit 6, односно вокабулар везан за спортове као и прошло просто време - Past Simple Tense. 
Да бисте обновили спортове одиграјте игру 1 и игру 2 

Погледајте видео  о настанку маратона и обратите пажњу на глаголе у прошлом времену (и правилне и неправилне). Почните полако да учите 'другу колону' напамет.

Сада можете да урадите вежбе 1, 2, 3 и 5 у уџбенику на страни 70.
За вежбу 7 одслушајте дијалог између Луизе и Ели, а затим одговорите на питања. 

За домаћи задатак проверите ваше учионице.

Надамо се да сте се лепо одморили и провели Ускрс!

Ваше наставнице


23.04.2020.

                           Geography is fun! РТС 3

Драги петаци, на данашњем телевизијском часу могли сте нешто да научите о Уједињеном Краљевству (или да се подсетите уколико сте већ нешто знали). За додатне информације погледајте овај видео као и видео о Лондону.

Да бисте се подсетили разлике између much и many (иако смо то радили и у оквиру unit 5 као и на претходном телевизијском часу), погледајте овај видео о квантификаторима.

Ако желите да проширите своје знање о Великој Британији можете да прочитате текст о Ливерпулу на страни 106 вашег уџбеника и урадите вежбе 2 и 3. Домаћи задатак везан за овај час нећете имати.

Срдачан поздрав од ваших наставница!

28.04.2020.

Progress Review 6, утврђивање/ систематизација



Драги петаци, преостао нам је још само овај део да одрадимо и 6. лекција је завршена! На странама 58-59. у вашим радним свескама, налазе се вежбе Progress Review 6. Прескочите вежбу 4 будући да укључује слушање. По изради, пошаљите задатак вашим наставницама у учионице.

Одрадите и самоевалуацију након сваке вежбе, тако што ћете заокружити одређеног смајлија у зависности од тога колико вам је вежба била лака или тешка.

Видимо се у четвртак. Пратите тв час и посетите своје учионице!

Поздрав!

Ваше наставнице



30.04.2020.

                       We are the best! (adjectives) - РТС 
 
Драга децо, на данашњем телевизијском часу сте имали прилику да обновите поређење кратких и дугих придева. Ми смо се компарацијом бавили у оквиру прве лекције (unit 1), те можете консултовати и ваше свеске и књиге. За вас који волите визуелно да учите погледајте два кратка видеа, оба са прегршт примера и правила: 


https://www.youtube.com/watch?v=2fQb7_KUs3A
 за оне који воле спорт: https://www.youtube.com/watch?v=jEKV5TBeLfo  

Укратко, постоји поређење кратких и поређење дугих придева, као и неправилна компарација. Компаратив користите кад упоређујете ДВЕ ствари а суперлатив када упоређујете једну у односу на више или све.

У првој вежби ваш задатак је да придеве разврстате по начину поређења (-er, more или неправилно). Урадите и вежбу 2 и вежбу 3

За оне који желе додатно да вежбају, интерактивне вежбе Scooby Doo, Super Safari (само суперлатив) и Holiday Postcards су одличне.

Домаћи задатак са овог часа нећете имати, довољно је само да провежбате.

Срдачан поздрав од ваших наставница!


05.05.2020.


           Vocabulary - Describing people

Драги петаци, данас почињемо нову лекцију и нову тему и бавимо се описивањем физичкоg изгледа. То сте радили и у претходним разредима па не би требало да вам данашња лекција буде компликована. За почетак, присетите се вама омиљене познате личности (глумац, певач, спортиста...) и пробајте да је опишете. Затим у свесци запишите ваше одговоре на следећа питања:
1. Which famous people do you like? Why?
2. Which famous person would you like to meet? Why?


Погледајте видео о описивању физичког изгледа и личности и запишите сва питања која се у њему појављују као и корисне фразе (или оно што је вама непознато). Обратите посебну пажњу на разлику између What is he/she like? када дајете одговор какав је неко као личност, и питања What does he/she look like? када описујете физички изглед неке особе.
Сада смо спремни да урадимо вежбу 1 у уџбенику на страни 72. Погледајте сличице и допуните уоквиреним речима. Приметили сте да приликом описивања помињемо висину и грађу (height, build), боју и тип косе, облик лица и боју очију, као и друге битне карактеристике (features). Након попуњавања, преслушајте и преконтролишите. Опишите себе у неколико реченица користећи описе из 1. вежбе.
Да бисте провежбали описе, урадите вежбу 1 и вежбу 2.

Погледајте слике познатих личности а-h, послушајте разговор и заокружите слово испред слике чији опис чујете. Затим урадите вежбу 7: у сваком од 8 описа заокружите једну од две болдоване речи а затим повежите са сликом а-h. На крају пробајте да погодите о којој се познатој личности ради.
За крај урадите вежбу Who's who in the queue.


За домаћи задатак урадите вежбе 1, 2, 3 и 4 у радној свесци на страни 60.

Срдачан поздрав од ваших наставница!


7.05.2020.

Talking about rules... We must listen to our parents! (PTC 3)


Драга децо, данашњи тв час био је посвећен употреби модалних глагола за изражавање способности и обавезе: САN & МUST. Будући да овај други модал нисмо обрађивали на часовима и немамо га у програму, оставићемо га за неки други пут, а модал САN ћемо утврдити. 

У вашим радним свескама, на страни 89, имате вежбу 3. Обратите пажњу на знак који имате на крају сваког примера и на основу њега треба да допишете реченицу на линији. Урадите је и пошаљите вашим наставницама у учионице.

До следећег часа имате срдачне поздраве од ваших наставница!



12.05.2020.

           Reading - Childhood photos


Драги петаци, данас је на реду обрада текста. За почетак пронађите неку вашу слику, старију од пет година, и пробајте да опишете себе на тој слици. Шта је другачије у вашем изгледу, шта је слично, шта се променило?

Погледајте сада слику и наслов текста на страни 74. Шта мислите о чему је текст?
Прочитајте текст пажљиво и урадите вежбе 1 и 2. Обратите пажњу на плаве речи у тексту, запишите их у свеску, заједно са осталим вама непознатим речима. Речник се налази у радној свесци. Уколико желите да преслушате текст, клините овде.
Сада сте спремни да урадите вежбу 5 на страни 64 у вашим радним свескама: попуните реченице овим плавим речима.

Уколико вас је текст заинтригирао, погледајте видео о сликама мале Суман.   

 За крај запишите одговоре на следећа питања:
1. How often do you take photos?
2. What do you usually take photos of?
3. How many photos do you have on your camera or phone?
4. Do you sometimes take photos of yourself? On what occasion?

За домаћи задатак проверите ваше учионице.

Срдачан поздрав од ваших наставница!


14.05.2020.

              I am going to have a lot of fun this summer - talking about plans and intentions (RTS)

Драга децо,  данашњи ТВ час био је посвећен обради израза за будућност BE GOING TO. Ово није будуће време, њега ћемо ускоро радити, већ израз за будућност. Означава ПЛАНИРАНУ будућност, дакле ваше намере и планове. Мења се глагол to be, док део going to увек остаје исти:

I am going to visit my grandparents this weekend.
   (посетићу)
You are going to play football on Saturday.
        (ћеш играти)
He is going to travel somewhere this summer.
       (ће путовати)
We are going to study  Italian next year..
       (учићемо)

Дакле, значење носи главни глагол (visit, play, travel, study - у нашим примерима), а мења се само глагол to be (am, are, is). Одричне и упитне облике градите на следећи начин:
I am going to stay here. 
I am not going to stay here.
Am I going to stay here? 

* They are going to do their homework later. - Они ће касније урадити домаћи задатак.
                                                                    X  Они ће ићи да раде домаћи задатак. - going to се НЕ ПРЕВОДИ!

За додатна објашњења кликните овде, а ту имате и пар игара које можете пробати да урадите као и неколико вежби.
Погледајте и овај видео.   

Сада сте спремни да урадите вежбе 2, 3 и 4 на страни 85 вашег уџбеника. У четвртој вежби се од вас тражи да направите питање помоћу going to и да дате кратак одговор гледајући у табелу.

За сва додатна питања обратите се вашим наставницама у учионицама.
Срдачан поздрав!



16.05.2020.

          Role-play: an interview with a famous person

Драга децо, с обзиром да је субота одабрале смо врло једноставну лекцију. У вашим уџбеницима на страни 78 налази се дијалог, прочитајте га пажљиво, погледајте кључне фразе у вежби 2 (key phrases) и пробајте да те реченице вратите на одговарајуће место у дијалогу. Након тога, послушајте  дијалог и проверите. Кључне фразе можете да препишете у свеску и преведете.

Уживајте у остатку дана!
Ваше наставнице.



19.05.2020.

            Language focus: will/won't  

Драги петаци, данас ћемо се мало бавити временским приликама и будућим временом. За почетак погледајте издвојене речи на страни 86 у вашим уџбеницима. Већина би требало да вам је позната, али уколико није препишите их у свеску и преведите. Сада пробајте да спојите те речи са сликама (искористите више речи за сваку слику). Послушајте и проверите.
Прочитајте текст о екстремним временским приликама а празнине попуните датим речима.
Послушајте интервју са Стефани Лоу и заокружите тачан одговор у 5. вежби.

Уколико сте пажљиво слушали, приметили сте да су за изражавање будућих радњи, осим израза going to, користили и will. То је будуће време, односно Future Simple Tense. За разлику од израза going to који означава будуће планове и намере, future simple се користи за предвиђање будућих радњи, дакле за оно што говорник мисли да ће се десити. Гради се од помоћног глагола will и главног глагола у инфинитиву:

+  It will rain tomorrow.
-   It won't rain tomorrow. (It will not rain tomorrow.)
?    Will it rain tomorrow?
        - Yes, it will.
        - No, it wont.

Сада можете да урадите вежбу 2 на страни 87, попуните помоћу will и won't, а можете да користите и скраћени облик 'll за свако лицеУ вежби 3 прво прочитајте ситуацију (у првој реченици) а затим довршите другу реченицу opet користећи will/won't и уоквирене идеје. 


Уколико желите додатно да провежбате, пробајте интерактивну вежбу 1 и вежбу 2

За домаћи задатак проверите ваше учионице, а ту су и ваше наставнице за евентуална питања.

Срдачан поздрав!

21.05.2020.

Revision, part 1, PTC 3, утврђивање

 
Драга децо, уколико сте пратили данашњи ТВ час, могли сте да утврдите творбу и употребу простог и трајног садашњег времена, као и прошлог.

Ово што следи је домаћи задатак са телевизије. Одговорите на питања и проверите тачност одговора на следећем часу. Не морати слати задатке у учионице.



  1. What do you usually do to have fun?
  2.  
  3. What does your best friend do to have fun?
  4.  
  5. What are they doing these days to have fun?
  6.  
  7. What did you do during a state of emergency to have fun?
  8.  
  9. What are you going to do this summer?
  10.  
  11.  
Срдачан поздрав!

Ваше наставнице


26.05.2020.

               Review 7, утрђивање

Драга децо, данас обнављамо вокабулар и граматичке јединице које смо радили у оквиру седме лекције. На 80. страни у вашим уџбеницима урадите вежбе 1, 4, 5 и 6. У првој вежби погледајте слику и промените дати опис тачним речима. У четвртој вежби се од вас тражи да дате глаголе ставите у прошло време и попуните реченице. У петој вежби направите питања у прошлом времену (помоћу did), а у шестој попуните дијалог датим фразама. 
Ове вежбе нећете слати у учионице већ решења проверите једни са другима.

Срдачан поздрав!
Ваше наставнице.


28.05.2020.
Revision, part 2 PTC 3, утврђивање

 
Драга децо, у вашем уџбенику након сваког REVIEW одељка на самом крају Unit-a, налази се страница PUZZLES AND GAMES. Tу имате разноразне задатке попут осмосмерки, слагалица, мозгалица, итд. На часовима нисмо имали довољно времена да им се посветимо, а ви, ако волите ову врсту забаве, слободно их решавајте по сопственом избору. Имате их баш много на располагању.
 
Лепо се забавите!

Ваше наставнице