QR CODE летопис


ПРОМОТИВНИ ВИДЕО


ЛЕТОПИС 2019/2020.


2020.

Септембар 2020
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Аваломагија


ШКОЛЕ ЗА 21. ВЕК micro:bit




Мени

Ваннаставне активности

Администрација






ЕНГЛЕСКИ 6

17.03.2020.
Survival

Замислите да сте изгубљени у џунгли и наведите до три проблема са којима бисте се суочили и како бисте их решили (сетите се часова географије).

Прочитајте Survival game на страни 58-59 уџбеника (још увек не заокружујте одговоре). Попуните вежбу 1 додајући глаголе који недостају а које ћете наћи у оквиру Survival Game. Све те фразе препишите у свеску и преведите (уз помоћ речника уколико је неопходно). 
Сада можете да одговорите на питања у оквиру Survival Game. (одговори се налазе на дну)

Уместо слушања прочитаћете текст интервјуа и одговорити на питање Which survival skills in the game are the people discussing? у свесци или уџбенику (вежба 3). Прочитајте још једном и попуните реченице у вежби 4
                        
Survival Skills
 
Shri
I: Are you good at lighting fires outdoors?
S: No problem. I can definitely light a fire outdoors. You use dry wood.
I: But can you light a fire outdoors without a lighter or matches?
S: Definitely not! I’m no good at survival skills.
 
May, Simon
I: Do you know what fruit is safe to eat in the countryside?
M: I don’t think so. I don’t know a lot about trees and plants.
S: I’ve no idea! It’s best not to eat any fruit if you don’t know what it is.
 
Rebecca, Harry
I: How do you find your way if you’re lost in the countryside?
R: I can probably find my way with a map.
I: And if you haven’t got a map, or a phone?
R: Then I doubt it!
I: Can you find your way without a phone or a map?
H: I think so. I can probably use the sun. But only on a sunny day.


одговори из Survival game: 1A, 2C, 3B, 4A, 5B, 6C, 7A, 8B 
 
Домаћи задатак: вежбе 1, 2 и 3 у радној свесци на страни 48. (вежба 4 је опционална)

Погледај видео How to survive in the jungle и запишите речи са 1:20мин. 


20.03.2020.

                               Reading - Jungle Challenge

Данашњи задатак вам неће бити претерано компликован - прочитајте текст са стране 60 уџбеника, издвојене плаве речи препишите у свеску и преведите уз помоћ речника. На основу текста попуните празнине у вежби 2 (решења ће бити објављена на следећем часу).
Пажљиво проучите карактеристике сваког од такмичара и одговорите на питање: Which team will win the challenge? Одговор запишите у свеску и образложите.

Домаћи задатак: у радној свесци попуните вежбу 5 на страни 52.


26.03.2020.

My day yesterday, last week; Past Simple Tense, утврђивање(RTS 3)


Драги шестаци, као што знате, на ТВ часу смо обновили и утврдили употребу прошлог времена: Облике глагола to be (WAS/WERE), наставak код правилних глагола (-ED), чувену 2. колону код неправилних, творбу потврдних, упитних и одричних реченица. (DID...?, DIDN'T), прилоге за време.

Будући да смо ово време интензивно вежбали на часовима у последње време и било је планирано на контролној вежби, надамо се да сте га коректно савладали. 


Погледајте кратке филмове о правилним и неправилним глаголима и забавите се. :))))

Поздрав! Ваше наставнице

P.S. Google учионице у најави!!! Be prepared! :))

https://youtu.be/jxl28KQOHy4

https://youtu.be/DSkTdGjM5q8



30.03.2020.

Will/ The First Conditional


Драги шестаци, на данашњем часу подсетићемо се како се гради будуће време, али треба и да се мало одмакнемо са градивом и научимо нешто ново. То је Први Кондиционал, или први тип условних реченица.

Подсетник: Будуће време градимо овако: WILL + inf. I will swim, you will swim, и тако за сва лица.

Упитан облик добијамо инверзијом, Will you swim?, а одричан негацијом I will not swim.

То је свима јасно.



Условне реченице у себи садрже услов за остваривање неке радње. Препознајемо их по везнику IF (AKO)

Код условних реченица првог типа тај услов је реалан, остварив и правило је следеће:


IF + PRESENT SIMPLE, FUTURE SIMPLE     или     FUTURE SIMPLE  IF + PRESENT SIMPLE


Није тако компликовано као што делује на први поглед. Упоредимо ове реченице. Обратите пажњу на зарез!!

If you study hard, you will pass the exam. = You will pass the exam if you study hard. Ако вредно учиш, положићеш испит. Положићеш испит ако вредно учиш.
If you invite me, I will come to your party.= I will come to your party if you invite me. Ако ме позовеш, доћи ћу на твоју забаву. Доћи ћу на твоју забаву ако ме позовеш.
If he leaves on time, he won't be late. = He won't be late if he leaves on time. Ако крене на време, неће закаснити. Неће закаснити ако крене на време.


Погледајте примере, правила и вежбе на 61. страни у уџбенику. Задатке за израду добићете од предметних наставница у вашим google учионицама.

Погледајте и пригодан филмић о данашњој теми.:)))

Срдачан поздрав!
Ваше наставнице

https://youtu.be/Tz-35-2pWpU



2.04.2020.

My day usually and these days, PST/PCT утврђивање (РТС 3)


Драга децо, и данас је на школском часу било утврђивање ова два садашња времена, тј. обнављали смо градиво првог полугодишта. Опет ћу вас упутити на google учионице ваших предметних наставница, где можете добити домаће задатке у вези са наставним јединицима што са ТВ часова, што из плана и програма који пратимо. Дакле, сајт, РТС и учионице! Будите добри и подсетите ваше другаре да прате садржаје са ова три места.

Срдачан поздрав од ваших наставница!


06.04.2020.


                        Will / First Conditional (утврђивање)

Драги шестаци, овај час ћемо искористити да утврдимо и увежбамо први кондиционал као и будуће време:
- вежба 1 и вежба 2 су за будуће време (will/won't + глагол)
- вежба 3 је за први кондиционал


Ове вежбе су интерактивне, дакле раде се онлајн и НИСУ обавезне. Када завршите кликнете на finish а затим на check your answers и видећете где сте погрешили. Вежбе можете радити неограничен број пута.

За домаћи задатак ћете урадити вежбе 1, 2 и 3 у радној свесци на страни 89.

Срећан рад и поздрав!



09.04.2020.

                           Abbie and Simon stayed tunded! - revision  (час одржан на РТС 3)     
   

Драги шестаци, на овом часу сте имали прилике да обновите сва садашња и прошла времена која смо до сада радили. Даћемо вам пар линкова за вежбање, али уколико сматрате да сте сва времена већ савладали не морате да их радите. Домаћи задатак са овог часа нећете имати :)

Present Simple / Present Continuous - вежба 1  вежба 2 
Past Simple / Past Continuous - вежба 1 вежба 2 

Срдачан поздрав до следеће недеље!


13.04.2020.


                    Vocabulary and listening - Survival equipment

Драги шестаци, данас се враћамо обогаћивању вашег вокабулара и враћамо се теми овог Unit-a, а то је опстанак и преживљавање. За почетак погледајте речи које су вам дате на страни 62 вашег уџбеника, погледајте слику са стране и повежите речи са одговарајућим предметом. Наравно користите речник из радне свеске. Да бисте проверили преслушајте. Све те речи затим препишите у свеску заједно са преводом.
 
Прочитајте увод у Desert Challenge и размислите шта би од опреме из прве вежбе било корисно на једном оваквом путовању по пустињи. Послушајте шта Кеј Фримен каже и проверите да ли сте били у праву. Уколико је потребно послушајте још једном и заокружите тачне одговоре у вежби 4.

На три бонус питања одговоре напишите у свесци:
1. What does Kay say about you and your group?
2. Why aren't maps useful in the desert?
3. What does Kay say you can use a torch for?

За евентуални домаћи задатак погледајте ваше учионице.

Срдачан поздрав од ваших наставница!



16.04.2020.

                   Were you having fun cooking last week? (RTS)

Драги шестаци, на данашњем телевизијском часу подсетили сте се Past Continuous Tensa и обрадили нову јединицу а то су чланови. Ми смо се њима мало бавили у петом разреду тако да верујемо да су вам познати. ТВ наставница је одлучила да то мало прошири, па преузмите овај документ и одштампајте га или препишите у свеску. Немојте бринути ако вам нешто буде нејасно, све ћемо то поновити и увежбати и у наредним разредима.


Уколико желите да провежбате чланове (гледајући у документ који сте преузели), урадите вежбу 1  и  вежбу 2. Домаћи задатак из ове области нећете имати.

Драги ђаци, одморите се мало од школе и лепо проведите предстојећи празник са вашим породицама!

Ваше наставнице.




23.04.2020.

Practice time- Revision (PTC )


Драги ђаци, данашњи ТВ час био је посвећен обнављању квантификатора, али имали сте прилику и да проширите знање из области географије када је Уједињено краљевство у питању. Стога вам предлажемо да одгледате 2 занимљива филмића из ових области. Молимо вас да обавезно посетите г учионице ваших наставница и проверите задужења. https://youtu.be/6_BWPTvuZAE

Поздрав!

Ваше наставнице    https://youtu.be/6_BWPTvuZAЕ



27.04.2020.

                       Review

Драги шестаци, данас ћемо обновити unit 6, односно вокабулар који смо усвојили везан за преживљавање у природи, као и први кондиционал. Да бисте увежбали речи пробајте да урадите ову интерактивну вежбу. Већ знате да одговоре проверавате након што завршите и одаберете опцију check your answers.
Пре него што провежбамо први кондиционал, подсетићемо га се кроз видео. Кључно је да водите рачуна о временима која се у оквиру кондиционала појављују као и на њихово место у реченици (у if-реченици је present simple а у главној је future simplе). 
Да бисмо провежбали кондиционал одиграћемо Милионера и игру са понуђеним одговорима.

Сада можете да урадите вежбе 1, 2, 3 и 5 у уџбенику на страни 66. 
Уколико желите да урадите вежбу 7, одслушајте дијалог између Зои и њеног тате и заокружите тачан одговор.

За домаћи задатак проверите ваше учионице.

Срдачан поздрав од ваших наставница!



30.04.2020.

              Experiences (The Present Perfect Tense), RTS

Драги шестаци, данашњи час био је посвећен обради новог времена које се зове Present Perfect Tense. Будући да је ово време превише компликовано и иначе, а још више у условима онлајн наставе, биће довољно да запамтите само како се гради и да га знате на нивоу препознавања. Ми ћемо га свакако подробно обрадити и извежбати у седмом разреду. 

The Present Perfect Tense формирамо: 


    помоћни глагол  HAVE/HAS  + past participle (прошли партицип)
                                                               (глагол-ED или 3. колона)

Помоћни глагол have овде НЕМА значење имати већ служи да направи време. Значење носи главни глагол. Некада се преводи садашњим временом а некада прошлим пошто нема свој еквивалент у српском језику. Код правилних глагола прошли партицип  се формира додавањем наставка -ED , а код неправилних глагола користи се тзв. '3. колона'. Знате већ да се листа неправилних глагола налази на последњој страни ваше радне свеске и да је сада време да почнете да учите и трећу колону.

+  I have seen the film Avatar.
    He has visited Berlin.

-  I haven't seen the film Avatar.
   He hasn't visited Berlin.

?   Have you seen the film Avatar?
     Has he visited Berlin?

Као што сте из примера могли да закључите, наставак -ED се налази у свим облицима (не изоставља се као код past smple tensa) и трећа колона увек остаје у том облику, нема враћања у првобитни облик.
Што се употребе тиче, она је врло компликована и комплексна, али ће за почетак бити довољно да запамтите да овде није битно КАДА се радња десила већ само да се десила у неком неодређеном тренутку у прошлости (искуство) и да се њене последице осећају у садашњости, или да радња још увек траје. Прилози су: ever, never, for, since, yet (и многи други о којима ћемо причати у седмом разреду).

Погледајте  видео објашњење на српском језику и видео лекцију на енглеском језику и запишите употребу и прилоге у свеску.

Сада сте спремни да урадите вежбу 5 на страни 81 вашег уџбеника (водите рачуна о неправилним глаголима).

Уколико желите још да вежбате, урадите вежбу 1  (for/since), вежбу 2 (питања) и вежбу 3  (звук ради само на Chrome и  Safari-ju).

Из ове области нећете имати домаћи задатак сада, биће довољно да проучите и запамтите форму. За сва питања ту су ваше наставнице у гугл учионицама.

Срећан рад и поздрав! 
Ваше наставнице.

04.05.2020.

                      Vocabulary - Music


Драги шестаци, данас почињемо са новом лекцијом а тема је музика. Упознаћете се са жанровима музике, музичким инструментима као и осталим корисним фразама које се користе када се разговара о музици. За почетак размислите о томе коју врсту музике волите и зашто, ко вам је омиљени певач/певачица/бенд и зашто, а одговоре запишите у свеску. 
Погледајте квиз на страни 68-69 вашег уџбеника. У овом тренутку ћемо се фокусирати само на плаве речи: сврстајте плаве речи у одговарајућу колону табеле из вежбе 1 (уколико немате места, табелу можете направити и у свесци). Табела има колону за музички жанр, музичке инструменте и остале фразе. Након што завршите, преслушајте и преконтролишите.  

Сада можете да урадите квиз, оно што не знате питајте родитеље или Google. Тачне одговоре потражите у вашим учионицама.
Погледајте табелу у вежби 3. Слушаћете разговор са неколико деце а ваш задатак је да табелу попуните врстом музике која се чује, мишљењем детета које одговара (тако што ћете нацртати одговарајући емотикон) и у последњој колони ћете записати све фразе које описују дату музику. Имена деце дата су редом којим се појављују на снимку.

Да бисмо провежбали фразе које сте имали прилике да чујете (налазе се у одељку Key phrases) погледајте питања у 5. вежби, послушајте музику и одговорите на сва три питања за сваки музички жанр појединачно (овде нема нетачних одговора јер се тражи ваше мишљење). 

За крај погледајте симпатични видео о музичким жанровима, као и кратки квиз о музичким инструментима
Уколико желите додатно да провежбате, урадите вежбу о музичким жанровима и инструментима или вежбајте уз Дизнијеве јунаке и музику

За домаћи задатак погледајте ваше учионице. 

Срећан рад и поздрав од ваших наставница!


07.05.2020.

              Talking about experiences - past and present


Драги шестаци, на данашњем часу утврђивали сте и увежбавали употребу present perfect-а и упоређивали га са прошлим временом. Укратко, када год знате у ком се тренутку у прошлости нека радња десила, или питате са when, увек ћете користити past simple tense. Уколико се ради о целокупној прошлости до садашњег тренутка или о неком неодређеном тренутку у прошлости, користите present perfect:

- Have you ever visited London?    - у неком тренутку у прошлости, икада
- Yes, I have.
- When did you visit it?                   - пошто сада већ знамо да се радња десила и питамо за детаље, прелазимо на past simple
- I visited London last summer. 

Користићемо интерактивне вежбе да утврдимо разлику између ова два времена: вежба1, вежба 2 и вежба 3

Урадите сада вежбе 3 и 4 на страни 83 вашег уџбеника. У трећој вежби тражи се да направите питање у present perfect-у и да на основу слике дате кратке одговоре, у вежби 4 само заокружите одговарајућу реч и дајте кратак истинит одговор.

Уколико имате додатних питања, слободно се обратите наставницама у гугл учионицама.

Срдачан поздрав од ваших наставница!


11.05. 2020.

Reading, A song, обрада



Драга децо, надамо се да сте се ужелели текстова, јер их дуго нисмо имали. Тачније, пред вама је песма. (стр. 70) Најпре је пажљиво прочитајте, запишите значења непознатих речи и урадите вежбе 1 и 2 у књизи. Вежба 2, TRUE or FALSE, укључује слушање ове песме, али то није неопходно, будући да је текст пред вама.

Вежбу 4 урадите у свесци, препишите стихове који вам се (не) допадају, објасните зашто и покушајте да смислите наслов за ову песму.

На крају, обратите пажњу на примере издвојене на цедуљици REMEMBER! То је сленг, некњижевни језик, врло типичан за RAP музику, а сигурно сте ове речи и изразе небројено пута чули у америчким филмовима, а да, можда до сад, нисте знали шта значе.

Лепо се забавите уз ову лагану лекцију. Домаћи шаљете, уобичајено. 

Поздрав од наставница!



14.05.2020. 
 
Talking about rules;  We should do our best! PTC 3
 
Драга децо, на данашњем ТВ часу имали сте прилику да провежбате употребу модалних глагола у реченицама: CAN, MUST, (HAVE TO) и SHOULD. Акценат ћемо ставити на MUST и SHOULD, дакле на модале које користимо када нешто МОРА да се ради, или ТРЕБА да се ради. Важно је да знате да облик MUSTN’T мења значење и означава забрану: НЕ СМЕШ! Кад хоћемо да кажемо да нешто не мора да се ради, користимо DON’T/ DOESN’T HAVE TO.

We MUST SLEEP enough. We DON’T HAVE TO WAKE UP early these days. He DOESN’T HAVE TO STUDY French. You MUSTN’T  BE late for school.

We SHOULD STAY fit. They SHOULDN’T HELP us (we can do it ourselves).

Граматичка појашњења и примере имате на 88. страни радне свеске, а за домаћи урадите вежбе 4 и 5 са 89. стране, Language Focus Reference and Practice, Unit 6.

Будите нам поздрављени!

Ваше наставнице



16.05.2020.
   
                Speaking - Organizing an event

Драга децо, с обзиром да је субота одабрале смо врло једноставну лекцију. У вашим уџбеницима на страни 74 налази се дијалог са празнинама, прочитајте га пажљиво, погледајте битне фразе у вежби 2 (key phrases) и пробајте да те реченице вратите на одговарајуће место у дијалогу. Након тога послушајте разговор и проверите да ли сте добро попунили. Кључне фразе из вежбе 2 можете да препишете у свеску и преведете.

Уживајте у остатку дана!
Ваше наставнице



18.05.2020.
 
Language focus, WILL/BE GOING TO, утврђивање
 
Драга децо, да се подсетимо употребе ових конструкција за изражавање будуће радње.

WILL koристимо за предвиђања (PREDICTIONS), а  BE GOING TO за планове и намере у будућности (PLANS, INTENTIONS).

Када у уводном делу реченице видите глаголе и изразе:

(Don’t) think, believe, suppose, promise; maybe, I’m (not) sure... , знајте да је у питању предвиђање и у другом делу реченице користи се ФУТУР. Нпр:

I (don’t) think/suppose/ believe that they WILL WIN the match.

GOING TO +VERB преводимо као:  планирам, намеравам, радићу..., никако као ИДЕМ ДА...

I’M GOING TO SPEND my summer holiday in Greece.
Планирам/ намеравам/ провешћу свој летњи распуст у Грчкој.

Глагол ВЕ мења се по лицима, као што знате, у презенту. Негира се у одричним реченицама, a у упитним користимо инверзију.

Као и увек, граматичка појашњења имате у радној свесци, стр. 90.

Домаћи задатак који шаљете, налази се на 57. страни радне свеске, вежбе 3 и 4.
 
Срдачан поздрав до следећег часа!

Ваше наставнице


21.05.2020.

             Talking about general truths, plans and predictions, RTS 3

Драги шестаци, на данашњем ТВ часу сте обновили и проширили градиво које смо обрадили на претходном часу. Па да се подсетимо и проширимо: за изражавање будућих радњи користимо израз going to и будуће време future simple tense (то смо радили у петом разреду као и на прошлом часу), као и present continuous tense (то је ново).

Going to се користи:
- за изражавање намере и плана: She booked a hotel in Rome. She is going to visit Italy this summer.
- за предвиђање на основу околности:  Look at the clouds, it is going to rain.


Future Simple се користи:
за одлуке донете у тренутку говора: The phone is ringing. - I will answer it!
- за предвиђање на основу вашег мишљења или веровања (после think, believe, to be sure...): I believe my team will win!
- за обећања (после promise): I promise I will help you clean the house.


За додатна објашњења погледајте овај видео.

Постоји и трећи начин изражавања будућности а то је present continuous tense. Ово време користимо за изражавање будућих договорених радњи:
We are playing cards tonight. (све је већ договорено, знамо са ким, када, где)
I am meeting my friends at 7 o'clock. 

Први кондиционал смо већ обрадили и извежбали те га нећемо сада понављати.
Урадите сада вежбу 2 на страни 59 у радној свесци - поређајте да направите питања.

Уколико желите додатно да вежбате, пробајте вежбу 1 (will и going to), вежбу 2 или вежбу 3 (сва три времена).

За сва додатна питања обратите се наставницама у учионицама.
Срдачан поздрав!



25.05.2020.

           Review, утврђивање

Драги шестаци, данас ћемо обновити вокабулар и граматичке јединице обрађене у седмој лекцији. На страни 76 ваших уџбеника урадићете вежбе 1, 3, 4, 5 и 6. У првој вежби тражи се уљез, у трећој напишите реченице користећи be going to или will (водите рачуна о разлици у употреби), у четвртој вежби попуните реченице користећи present continuous tense  за будућност. У петој вежби поређајте речи да добијете потврдне или упитне реченице, а у шестој се од вас тражи да попуните дијалог датим изразима.
Ове вежбе нећете слати у учионице већ их проверите једни са другима, као што сте већ навикли.


Срдачан поздрав од ваших наставница!


28.05.2020.

Revision, PTC 3, утврђивање

 
Драга децо, у вашем уџбенику након сваког REVIEW одељка на самом крају Unit-a, налази се страница PUZZLES AND GAMES. Tу имате разноразне задатке попут осмосмерки, слагалица, мозгалица, итд. На часовима нисмо имали довољно времена да им се посветимо, а ви, ако волите ову врсту забаве, слободно их решавајте по сопственом избору. Имате их баш много на располагању.
 
Лепо се забавите!

Ваше наставнице