QR CODE летопис


ПРОМОТИВНИ ВИДЕО


ЛЕТОПИС 2019/2020.


2020.

Септембар 2020
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Аваломагија


ШКОЛЕ ЗА 21. ВЕК micro:bit




Мени

Ваннаставне активности

Администрација






ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК 8.

18.03.2020.

                      Vocabulary, Nations and governments  (уџбеник, стр. 58)

Пред вама је квиз са интересантним питањима из области опште културе, историје, географије, али и политике. Забавите се решавајући га, запишите своје одговоре и проверите колико сте имали тачних са другарима из одељења или члановима породице.

Речи које су исписане плавом бојом у квизу имају своје дефиниције у вежби 1.

Направите парове: Нпр. 1. А country's money- currency...
Можете се служити и речником уколико је то потребно.

Одговоре пишите у свескама. Обавезно обележите датум израде и која је лекција у питању! 

Честитке свима који су без помоћи знали све одговоре. Браво и за оне који су се потрудили да их нађу и науче нешто ново! :)


И, кад смо обогатили вокабулар, остаје нам да проверимо где иде која реч да би реченице имале смисла. Вежба 3, стр. 59. Читајте их пажљиво и упишите речи које недостају. Понуђене су вам на почетку вежбе. (можете у књизи, има места) А онда, будући да су неке у форми питања, размислите о одговорима.

Ово сматрајте домаћим задатком. 


Срећан рад! Ваше наставнице

20.03.2020.

                    Reading - Micronations

За почетак пажљиво прочитајте текст о најмањим државама на свету (страна 60 у уџбенику). Да ли сте можда већ чули за неку од њих?
Издвојене плаве речи препишите у свеску и преведите их уз помоћ речника. Да бисте урадили вежбу 2 (true/false) текст прочитајте још једном. 

Сада погледајте видео о људима који ,,владају'' овим државама  и запишите ваше утиске.

Микронација има много више него што бисте претпоставили, зато погледајте видео о 25 микронација. У свесци запишите одговоре на следећа питања: 
1. What are some of the reasons for founding a micronation?
2. Which micronation do you find most interesting/silly?

Вежба 6 се односи на ваш лични став те пажљиво размислите о ономе што сте прочитали и погледали и одговорите на питања у свесци. Ускоро ћемо вас обавестити о начину слања ваших домаћих задатака и других радова.

Срећан рад! 


24.03.2020.

My last few days (Past Simple/ Past Continuous tense- утврђивање) час емитован на РТС 2

Драги осмаци, од данас имате прилику да пратите часове енглеског и преко телевизије. На првом часу, утврђена је употреба Past Simple и Past Continuous времена у реченицама. Подсећам вас да сте то радили и у школи у склопу Unit 1. Aко је неко нешто пропустио, ево кратког подсетника:

Дакле, Past Simple се користи за радњу која је завршена у неком тренутку у прошлости:

I GOT a new job last week. 

Past Continuous се користи за радњу која је трајала, која је била актуелна (in progress) у одређено време у прошлости:

-What WERE you DOING at 9 o'clock this morning?

- I WAS DOING my homework.

Напомена: Овде превод на српски језик може да помогне. Кључан је ВИД ГЛАГОЛА. Да ли је неко нешто радио, певао, цртао (Continuous) или урадио, отпевао, нацртао (Simple)...

Чему служе WHILE и WHEN?

WHILE се обично користи уз Past Continuous tense, да повеже радње које су се паралелно, истовремено дешавале. 

I was cooking lunch while my sister was laying the table.

WHEN се користи уз Past Simple, означавајући радњу која прекида (Interrupts) oну која је трајала:

I was watching TV when my mom got home.

Задатак: Напишите 2 реченице у којима ћете користити WHILE и 2 где ћете употребити WHEN. Свеске чувајте, часове на РТС 3 редовно гледајте, а на овом сајту пратите савете, инструкције и обавештења. 

Ваше наставнице вам топло препоручују филмић у којем имате прегршт примера употребе и комбиновања ова два прошла времена. Таман да обухватимо и Listening! :)))))))

Срдачан поздрав!


https://youtu.be/0_lrUe7sAAc

26.03.2020.

Past Simple/ Continuous tense; Vocabulary: Differences between British and American English, as seen on TV RTS 3


Драги осмаци, и данас је било утврђивање употребе ова два прошла времена. Надамо се да сте до сад сасвим лепо научили и провежбали како да их користите и комбинујете у реченицама.

У завршном делу часа било је речи о разликама између британског и америчког енглеског језика. Иако се, несумњиво, савршено разумеју у комуникацији, постоје разлике најпре у изговору, писању, па чак и у неким конструкцијама.

Осврнимо се на пар примера:

Британци пишу: metre, centre, theatre (преузето из француског), док Американци исте ове речи пишу овако: meter, center, theater

Британци: flavour, colour, humour  Американци: flavor, color, humor  

Постоји разлика у писању суфикса: analyse, analyze; recognise, recognize...

А постоје и читаве речи које се засебно користе у ова два језика: lift- elevator, underground- subway, flat- apartment, cinema- movies и још много примера има.

Ово схватите као додатну наставу. За оне који желе да обогате свој вокабулар. :))

До следећег часа, имате поздраве од ваших наставница!

P.S. Google учионице у најави! Be prepared! :)


31.03.2020.

Have you ever done something like this? Present Perfect tense, утврђивање ( РТС 3)


Драги осмаци, уколико сте пратили данашњи час, знате да је био посвећен утврђивању Present Perfect времена. За оне који су малчице заборавили шта то беше и како се гради, нек погледају примере из свеске, уџбеника и радне свеске. Радне задатке добићете од својих предметних наставница у учионицама, зато вас, још једном, молимо да пратите РТС наставу, овај сајт и наравно, google учионице.

Филм са канала YТ обилује примерима са овим временом. Пажљиво га одгледајте. Све што чујете имате и у визуелној форми, са наглашеним глаголима у Present Perfect-u.

Have fun!
Your teachers

https://youtu.be/i9GlEYf8_5I


2.04.2020. 

Let's talk about present and past, утврђивање (РТС 3)



Драги осмаци, обновили смо употребу прошлог и садашњег времена, стога домаће задатке потражите на google учионицама ваших предметних наставница. Још једном вас подсећам да је неопходно да пратите ТВ наставу, будете у току са овим сајтом, као и да редовно посећујете учионице, јер у њима имате прилику да комуницирате са нама, прослеђујете радове, добијете одговоре на питања, као и информацију о вашем напретку.

До следећег часа, срдачан поздрав свима!

Видимо се у учионици!



7.04.2020.

Let's talk about active and passive voice, as seen on RTS 3 (утврђивање)


Драга децо, данашњи час је био у знаку утврђивања творбе трпног стања, као и пребацивања пасивне реченице у активну. Ми смо пасив одрадили на часовима и добро сте упознати са овом граматичком јединицом. 

У наставку следи филм са yt канала за додатна појашњења.

За домаћи задатак урадите вежбе 2 и 3 са 83. стране у радној свесци и пошаљите их вашим наставницама у учионице.

See you on Thursday! Stay well!!

Your teachers

https://youtu.be/nRGLDD0BBdc


9.04.2020.

Indirect speech, обрада, РТС 3 (уџбеник, 79.стр.)


Драги осмаци, индиректан говор радићемо корак по корак. Индиректне команде, изјавне реченице и питања.
 
Овде ће бити речи о командама и изјавним реченицама. Молим вас да и сутра посетите сајт школе ради додатних појашњења и вежби.

Погледајте примере директних и индиректних команди (императива), кaда се некоме говори да нешто уради:

“Be quiet!”, the teacher said. 

“Sit down, please”, he said.

Индиректно, то је:

Тhe teacher asked (us) TO BE quiet.

He told us/me TO SIT down.

Примери одричних команди:

„Don’t shout“, she said.

„Don’t tell lies“, he said.

She told me/us NOT TO SHOUT.

He told me/us NOT TO TELL lies.

Дакле, СУБЈЕКАТ ГЛАГОЛ ОБЈЕКАТ ИНФИНИТИВ или СУБЈЕКАТ ГЛАГОЛ NOT TO ИНФИНИТИВ
 
Код изјавних реченица ви преносите нечије речи.

“I like coffee“, he says.

He says that he likes coffee.

“I have lived in NY since 2005“, she says.

She says that she has lived in NY since 2005.

Уколико је уводни глагол у презенту, време у индиректној реченици остаје исто.

Молимо вас да ова појашњења добро проучите. Сутра ћете добити пар примера за домаћи задатак. Сва појашњења и додатне примере имате и у радним свескама, Language Focus Reference, page 88.
 
Будите нам здрави!


 
 
  10.4.20
 
Indirect Speech, part II, обрада и вежбе
 
Драга децо, надамо се да сте се упознали са неуправним говором на јучерашњем часу. Данас ћемо мало проширити причу о изјавним реченицама, када је уводни глагол у прошлом времену. Погледајте примере:

“I feel sad”, he said.   He said that he felt sad.

“You played very well”, she said.   She said that I had played very well.

Дакле, када је уводни глагол којим почињемо индиректну реченицу у прошлом времену, (he said, told me, asked, replied...), време у индиректној реченици помера се за једно време у назад, у односу на реченицу која је под наводницима! То се зове: ONE TENSE BACK RULE!!!

Опет вам скрећемо пажњу на 88. страну у радној свесци. Имате све лепо објашњено, са примерима, као и табелу са временима и поменутим правилом.

Домаћи задатак: Радна свеска, 65.стр., вежба 2. Индиректне команде. Реченице: 1,2,3,5,7,9. И вежба 3, цела, изјавне реченице са правилом промене времена.
Задатке шаљете својим наставницама у учионице.

Будите нам здрави!
Ваше наставнице

           

14.04.2020.

             Indirect Speech - questions 
обрада
        
Драги осмаци, настављамо причу о неуправном говору. На реду су питања. Kao што знате, постоје да/не питања, као и она која траже одређене одговоре: ко, шта, како , зашто, kaдa, где...?, итд.
Погледајте пример директног WH питања:

„Where do you live?“, she asks.

„How have you been?“, he asks.

Индиректно:

She asks/ she wants to know where I live.

He asks/ he wants to know how I have been.

Дакле, у индиректном питању, ако је уводни глагол у садашњем времену, (asks, wants to know), глагол у индиректној реченици остаје исти, али ред речи прати потврдну реченицу.

Будући да је ово нешто ново за вас и можда делује компликовано, овде ћемо стати. Уз молбу, да претходне лекције као и ову, подробно анализирате. Примери и објашњења су на 88. страни радне свеске.

Следи нам упознавање са да/не питањима, као и ситуацијама када је уводни глагол у прошлом времену.

 
Пратите сајт школе, РТС канал и своје учионице.
 Домаћи задатак ћете добити након пробног испита.

Ваше наставнице вам желе пуно среће на пробном завршном испиту!     
 


15.04.2020.

Indirect questions, обрада, PTC3


Наставићемо причу о упитним реченицама на које добијамо одговор да или не. То су YES/NO questions.

“Do you live in London?“, he asks.

He asks IF I live in London.  Pogrešno je: He asks do I live in London.

“Did you like the book?“, she asks.

She asks IF I liked the book. Pogrešno je : She asks did I like the book.

Дакле, уколико је уводни глагол индиректног питања у презенту (asks, wants to know...), време остаје исто, aли уместо помоћног глагола (do, does, did, have, has, are, is...) , употребљава се IF и прати се ред речи потврдне реченице. Инверзије нема.

Уколико је уводни глагол у прошлом времену (asked, wanted to know...), време у индиректној реченици помера се за једно у назад, као и код изјавних реченица. Поштује се исто правило. Погледајте:

“Do you live in London?“, he asked.  He asked IF I lived in London.

“Did you like the book?“, she asked.  She asked IF I had liked the book.

Oвим је обрада индиректног говора углавном комплетирана. На још пар појединости биће вам указано на наредним часовима. До тада, проучите све претходне обраде.

Драга децо, будите нам здрави, лепо проведите празник, одморите се мало од школе и много среће вам желимо на пробном пријемном испиту!

Ваше наставнице

           
27.04.2020.

Драги осмаци, иако данас немамо час, молимо вас да погледате презентацију о неуправном говору, тако ћете целу област имати на једном месту. Кликните на сваки круг презентације а нарочито последњи у коме се налазе линкови ка интерактивним вежбама. Проучите све примере а све оно што је важно препишите у свеске.
Надамо се да ће вам презентација помоћи да схватите ову иначе поприлично тешку област...

Срдачан поздрав!



29.04.2020.

Let's talk about Easter! (PTC 3), Review 6/8, утврђивање


Драги осмаци, због промене програмске шеме, велика је вероватноћа да сте данашњи ТВ час пропустили. Посвећен је прослави Ускрса и сматрали бисмо га додатном активности из језика. Будући да је граматичка јединица неуправни говор поприлично захтевна, ставићемо акценат на њу. Задатак је следећи (уџбеник):

Review 6, 66. стр. вежба 1
Review 8, 86. стр. вежбе 3, 4, 5

По изради, пошаљите задатке вашим наставницама у учионице.

До следеће недеље, желимо вам да лепо проведете предстојећи празник!


5.05.2020.

The Future Continuous Tense, oбрадa (PTC 3)
 
Драги осмаци, Трајно Будуће време користимо да изразимо радњу која ЋЕ БИТИ  (актуелна) у одређеном тренутку у будућности. Уколико схватате  употребу Past & Present Continuous времена, где је радња трајала (прошлост), или траје (садашњост), ни ово време вам неће бити тешко да савладате и користите.

Формула: WILL BE + VERB-ing (за сва лица)

Примери:

This time tomorrow, HE WILL BE SITTING on a train.

I WILL BE SEEING you one of these days.

У одричним реченицама користимо WON’T , а упитне добијамо инверзијом, наравно. 

WILL YOU BE COMING to the party?  Sorry, I WON’T.

Задатак је да употребите ово време у реченицама:


  1. We (spend) the winter in Africa.
  2. What time ... you (leave)?
  3. Good luck with the exam. We (think) of you.
  4. Don’t phone at 7:30. I (have) dinner.
  5. He won’t have time for shopping tomorrow because he (work) all morning.
  6.  
  7. Реченице препишите у свеске и након израде, пошаљите наставницама.
  8.  

Срдачан поздрав свима!!

Ваше наставнице


07.05.2020.
                                                                                                                                                     
     
            Future tenses - revision, утврђивање РТС

Драги осмаци, на данашњем ТВ часу имали сте прилику да још једном прођете кроз све начине изражавања будућности (бар све што се тиче основне школе, иначе ће их бити још). Ми смо се њима бавили и у претходним разредима и претходних месеци те ћемо вам дати само неколико вежби за данас.

У вежби 1 имате лепо и јасно разврстане future simple, going to и present continuous for future; у вежби 2 имате јасна објашњења употребе ових времена у свакој реченици. Вежба 3 је нешто тежа јер морате добро да размислите о употреби.

За додатна појашњења погледајте овај видео, а можете да урадите и неколико вежби испод.

Уколико неко воли да учи преко мапе ума, преузмите ову
  
Срдачан поздрав до сутра!
Ваше наставнице



8.05.2020.

Attributes and personality, обрада


Драга децо, на 68. страни у уџбенику имате упитник (у склопу вокабулара 7. лекције) који треба да прочитате и заокружите један од понуђених одговора. Како се носити са успонима и падовима... Након тога, попуните табелу из вежбе 1, која се бави творбом речи, морфологијом,  где ћете уочити да именице и придеви имају исти корен.

Вежбу 2 радите тако што дописујете речи из вежбе 1, према сопственом нахођењу и мишљењу.

Ове задатке не морате слати у учионице, за сад, али постоји могућност провере и овог домаћег задатка.

Желимо вам пријатан викенд.
Ваше наставнице


12.05.2020.
 
            Conditional Sentences (RTS)

Драги осмаци, на данашњем ТВ часу бавили сте се условним (кондиционалним) реченицама. Што се тиче прва два типа кондиционала у питању је било обнављање, док сте трећи тип сада први пут обрадили. Да се укратко подсетимо прва два типа:

1. тип кондиционала односи се на РЕАЛНЕ ситуације у САДАШЊОСТИ или БУДУЋНОСТИ:
      If it rains, I will take the umbrella. 
       
     IF  +  PRESENT SIMPLE   FUTURE SIMPLE 

2. тип кондиционала односи се на НЕРЕАЛНЕ ситуације (жеље)  у САДАШЊОСТИ:

         If you were a politician, I would vote for you.

    IF  +  PAST SIMPLE    WOULD (could, might)  + INFINITIVE  

3. тип кондиционала се односи на НЕРЕАЛНЕ ситуације у ПРОШЛОСТИ, дакле нешто што је немогуће променити:
       If you had left the house on time, you wouldn't have been late now.  (and you were late)

    IF  +  PAST PERFECT  WOULD (could, might) HAVE + PAST PARTICIPLE

  У првом типу кондиционала IF се преводи као АКО док у друга два типа има значење ДА. Као што већ знате, if реченица не мора бити на првом месту, уколико јесте обавезно се одваја зарезом. Ако је главна реченица прва, онда се if реченица не одваја зарезом.

За додатна објашњења трећег кондиционала погледајте овај видео, или проучите сва три типа (+ нулти) у овом објашњењу на српском језику.

Да бисмо провежбали разлику између сва три типа кондиционала, користићемо интерактивне вежбе (урадите онлајн, кликнете finish па check your answers и то је то. Њих можете радити и више пута, све док не урадите све тачно). Кликните на вежбу 1 или вежбу 2.    


Сада сте спремни да урадите вежбе 2 и 3 у вашем уџбенику на страни 71. Обе вежбе попуњавате трећим кондиционалом.
За домаћи задатак проверите ваше учионице, а уколико је нешто остало нејасно увек се тамо можете обратити вашим наставницама.

Срдачан поздрав!



14.05.2020.

        Practice makes it perfect - Conditionals  (RTS)

Драги осмаци, данас сте имали прилику да на телевизијском часу провежбате све три типа кондиционала. Надам се да су вам објашњења била јасна и да сте успешно урадили све тамо задате реченице. 

Уколико желите још да вежбате, пробајте да урадите вежбу1 (први и други тип) и вежбу 2. (сва три типа)
Пробајте и Милионера за трећи кондиционал.

Као и увек, за додатна објашњења можете се увек обратити наставницама у учионицама.

Срдачан поздрав!


19.05.2020.

Revision, part 1 (PTC 3), утврђивање


Драги осмаци, наше дружење се ближи крају. Преостало нам је утврђивање наученог, а данашњи ТВ час био је у знаку употребе прошлих времена: Past Simple и Past Continuous Tensе-а.

За домаћи, препишите и допуните следеће реченице:


1. Why_____ you ______ (stand) on a chair when I ________ (come) into the room?

2. He ______ (be) in the shower when the phone________ (ring).

3. When I _________ (walk) into the room everyone _________ (work).

4. We __________ (play) tennis when John _______ (hurt) his ankle.

5. What ______ they ______ (do) last night at 10 PM? It ________ (be) very noisy!
 
6. I __________ (watch) a film while my sister ________________(do) her homework.

До следећег часа, будите нам поздрављени.

Ваше наставнице


21.05.2020.
Revision, part 2, PTC 3, утврђивање


Драги осмаци, можда јесте, а можда и нисте пажљиво пратили данашњи ТВ час. Имали сте згодну прилику да провежбате научено.

Следи неколико примера за самопроверу, тј. ваше одговоре упоредите са решењима на следећем часу. Ово не морате слати у учионице.


  1. Yesterday, he _________ (finish) homework, _________ (walk) to the beach and _______ (find) a nice place to swim.
  2.  
  3. I _______ (know) John since 2010.
  4.  
  5. ________you ever _______ (see) so many people here?
  6.  
  7. Come on, the TV lesson_____ just _____ __(start)!
  8.  
  9. She ______  (play) the piano when she was a child.

Срдачан поздрав!

Ваше наставнице


26.05.2020.

      Revision, part 3
(RTS)


Драги осмаци, данас сте могли да се на телевизијском часу подсетите пасива и неуправног говора. Пасив радимо још од седмог разреда, понављали смо га и овде на сајту, а за неуправни говор имате овде подељену презентацију, па уколико нисте погледајте је још једном и запишите све што је битно. Домаћи задатак наравно нећете имати јер сте све извежбали на ТВ часу. 
Погледајте и час у четвртак а наставнице вам желе пуно среће на предстојећем завршном испиту за који се надамо да сте спремни или да се здушно спремате!

До четвртка срдачан поздрав!