QR CODE летопис


ПРОМОТИВНИ ВИДЕО


ЛЕТОПИС 2019/2020.


2020.

Септембар 2020
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Аваломагија


ШКОЛЕ ЗА 21. ВЕК micro:bit




Мени

Ваннаставне активности

Администрација






МУЗИЧКО 5

30.5.2020.год.
          
                                                  ,,Круна од нота ” – Марина Проле
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=b-3BgZh984s
 
Послушајте песму ,,Круна од нота ” на Цд-у који сте добили уз уџбеник.
Више пута послушајте ,у неколико слушања певајте део који пева солиста а у следећим део који пева хор. Понављајте слушање и певање песме ,сами процените када сте научили песму и речи.
 
Пустите Цд за 5.раз , слушајте и певајте све песме које смо радили.
28.5.2020.год.
               
                           Светска уметничка музика -Беджих Сметана ,,Влтава ”
 
 
Многе композиције у музичкој литератури су настале инспирисане природом. Композитор користи музичка средства ,различите инструменте да би описао природу,различите шумове ,птице ,ветар ,реку,итд.
Можемо се подсетити песама ,,На ливади”,,,Шума на киши ”које дочаравају природу ,шуму,кишу. 
Песме можете поново послушати на ЦДу који сте добили уз уџбеник. 
Чешки композитор Беджих Сметана компонивао је шест симфонијских поема ,,Моја домовина ” инспирисане чешком природом, историјом ,митологијом .
Име  друге симфонијске  поеме ,,Влтава”,говори шта је композитору била инспирација. Влтава је најдужа  река у Чешкој ,која извире у   планини .Њен пут води је кроз шуму. Композитор у опису речног проласка кроз шуму ,користи рог ,инструмент који у композицији најављује лов. 
Пут реке води кроз села,где композитор убацује чешку народну игру,полку,којом најављује свадбу чије су припреме у току.
Пада ноћ, композитор описује месечину на реци на којој играју водене виле. 
На местима где се река убрзава,композитор музичким средствима,инструментима , описује разбијање таласа о стене ,брзаке.
Затим се шири према Прагу,пролази поред старих двораца чешких краљева. У свом сјају продужава пут и губи се у даљини .
 
https://www.youtube.com/watch?v=1T8SXRoPUsI
 
Музички пример можете чути на Цд-у који сте добили уз уџбеник.
 
Док слушате музички пример нацртајте реку ,,Влтаву ” у свескама ,део који се вама највише допада: пролазак кроз шуму,пролазак кроз село,ноћ на реци….
21.5.2020.год.
 
 
                         Утврђивање градива кроз питања и одговоре
 
 
 

  1.  Која разлика између Ф-дур и Ц- дур лествице?
 
  1.  Шта је полустепен?
 
  1. Шта је снизилица?
 
  1. Ко је Антонио Вивалди и коју његову композицију знаш (слушали смо је ) ?
 
  1.  Напиши све шта знаш  о Лудвигу ван Бетовену ?
 
  1. Напиши све шта знаш о Волфгангу Амадеусу Моцарту и његовим композицијама? 
 
  1. Шта значи тачка поред ноте  ?
 
  1. Шта знаш о Јоханесу Брамсу ?
 
  1.  Шта је балет,који српски балет и композитора смо учили?
 
  1.  Напиши све шта знаш о С.С. Мокрањцу ?
 
 
 
 
 
Ова питања ће бити постављена и на гугл учионици. Молим вас да пишете фломастером,читко и штампаним словима или откуцано у ворд документу. Одговорите на питања и пошаљите ми до петка 22.5. увече.
16.5.2020.година
 
                                             ,, Хај хо  ”  -  Ф. Черчил
 
Већ смо на часовима слушали песме из цртаних филмова као што је ,,Мала сирена”,,,Мачке из високог друштва”..
 Песма ,,Хај хо ” је из цртаног филма ,,Снежана и седам патуљака. Овај цртани филм је дело Волта Дизнија који је за њега добио престижну награду Оскар као и велики број других награда, ништа мање значајних. Али оно што је најважније је да овај цртани филм и даље траје,да га деца али и одрасли воле и гледају .
 
Песма почиње предтактом,непотпуним тактом који у себи мора имати минимум једну јединицу бројања тј. четвртину.
Песма је у Ф дур лествици,иза виолинског кљича имамо снизилицу тона х у б. У Ф дур лествици због правилног распореда полустепена и степена тон х мора бити снижен у б.
На линку испод имате слику са различитим стрелицама и ознакама.Уђите у сваку,чућете песму на енглеском и српском језику,а можете погледати и цео цртани филм који обилује музиком
 
 
 
https://www.thinglink.com/scene/1313949766836551681?fbclid=IwAR0xYq-njt9PROG4kzrY41REEcWJV7wkAYiQbWLo1Zuw7QfdTuYc0bIKkGs
 
 
Чувајте се и поновите градиво за следећу недељу
 
14.5.2020год.
 
                              Светска уметничка музика – Ј.Брамс
 
Данас ћемо се упознати са још два композитора који су значајни за развој уметничке музике.
Јоханес Брамс је представник епохе која се зове ,,Романтизам”. Рођен је у Хамбургу,у Немачкој у музичарској породици. Свирао је пуно инструмената: флауту,виолину,виолу,клавир.Радио је у Бечу а на својим путовањима упознао је велики број колега композитора  и музичара који су утицали на његов рад. На турнеји са виолинистом који је мађарског порекла упознао се са мађарским фолклором који му се јако допао.
Написао је пуно композиција,камерних дела,клавирских композиција, соло песама,четири симфоније. Симфонија је композиција писана за симфонијски оркестар.Састоји се од четири дела,која се зову ставови.Они су независни у темпу: брз,лаган брз,брз – а сви зједно чине целину.
Међу његовим најпознатијим композицијама  су ,,Мађарске игре” бр.5 инспирисане мађарским фолклором. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=3X9LvC9WkkQ&t=26s
 
 Симфонија бр 3,Ј.Брамс
 
https://www.youtube.com/watch?v=Z9-2XcpnkX8
 
Музичке примере можете наћи на ЦДу који сте добили уз уџбеник
                                                      Рихард  Вагнер
Р.Вагнер је немачки композитор а најзначајнија дела су му опере. Сматрају га реформатором опере јер осим што их је написао велики број, он их је унапредио,убацио бројне новине и промене. 
 Инспирацију за своје опере  и композиције налазио је у средњовековним легендама свога народа. 
У тим легендама било је пуно фантастике, тајанствености и необичних моћи главних јунака. Због тога  је у његовим операма било је пуно специјалних ефеката да би се дочарала прича – бајка .
 Опера ,,Танхојзер” је инспирисана средњовековном бајком – легендом о витезу Танхојзеру који је био певач. Тема опере је љубав а порука опере да сваки човек треба да искрено и несебично воли .
 
https://www.youtube.com/watch?v=r6OQCncAiC8
 
Музичке примере можете наћи на ЦДу који сте добили уз уџбеник
За домаћи задатак препишите ову наставну јединицу у свеске. Поновите лествице,музичке појмове,компзиторе..јер ћу следеће недеље дати ,,Утврђивање градива кроз питања и одговоре”.
За сва питања ,можете ми се обратити на меил  vanrednomuzickoivana@gmail.com
Лекција ће бити постављена и на гугл учионици.   Чувајте се
                                                     
7.5.2020.год.
 
 
                             Светска уметничка музика-Волфганг Амадеус Моцарт
 
 
У прошлој наставној јединици говорила сам о Ј.Хајдну и Л.В.Бетовену. Трећи композитор епохе ,,Класицизма” кога ћемо данас научити (ви га већ знате) је Волфганг Амадеус Моцарт.
Рођен је у Салцбургу у кући музичара .Рано је почео да свира и компонује (са три године),држи концерте по Европи.Био је познат као ,,чудо од детета”. 
Пуно и лако је компоновао.Написао је око 600 композиција. Компоновао је концерте,симфоније,камерна дела,опере.
,,Мала ноћна музика” коју можете послушати на ЦДу бр 3 који сте добили уз уџбеник,је композиција написана за гудачки квинтет (пет гудачких инструмената) али је данас често изводи читав гудачки оркестар
 
https://www.youtube.com/watch?v=Q47Uq4evMsY        Мала ноћна музика1.став
 
https://www.youtube.com/watch?v=3nOsk1L-JVA            Мала ноћна музика 3. став
 
https://www.youtube.com/watch?v=C4YB0-xji7k              Турски марш
 
 7.5.2020.година
 
                 Светска уметничка музика – Јозеф Хајдн, Лудвиг ван Бетовен
 
На претходним часовима већ смо научили композиторе А.Вивалдија и Е.Грига.Слушали сте њихове композиције инспирисане пролећем и илустровали свој доживљај тих композиција.
Данас ћемо се упознати са композиторима који су радили у периоду који се зове Класицизам.
                                       
 Јозеф Хајдн је рођен поред Беча а музичко образовање је стекао као члан хора дечака Бечке катедрале. Пуно је компоновао различите инструменталне композиције: симфоније,концерте,гудачке квартете,дела за клавир.
Због великог броја компонованих гудачких квартета које је развио и унапредио,зову га оцем гудачких квартета (обично је то састав од две виолине,виоле,виолончела).
https://www.youtube.com/watch?v=-aFZ1OUwDE4
 
Музички пример можете наћи на Цду бр.3 добијеном уз уџбеник
 
Лудвиг ван Бетовен је рођен у Немачкој али је радио и живео у Бечу.Јозеф Хајдн му је кратко време био учитељ у усавршавању. Иако је имао здравствених проблема још од младости ,то га није спречило да ради,компонује,буде успешан и славан.
И он је компоновао симфоније,сонате,концерте,камерну музику.
 Једна од симфонија,коју је назвао ,,Пасторална”,била је инспирисана природом
цвећем,пољима..
https://www.youtube.com/watch?v=iMJPZ-mu-Ts
 
Музички пример можете наћи на ЦДу бр 3 добијеном уз уџбеник
 
За домаћи задатак препишите наставну јединицу и послушајте све музичке примере.Не треба да шаљете,само научите(ускоро ће бити провера знања).
Можете погледа кратак цртани филм о Бетовену
 
https://www.youtube.com/watch?v=d69YHhPQA5o&t=23s
 
чувајте се
 
 
30.4.2020.год
 
 
                                           ,,Ми смо деца весела”-народна песма
 
Подсетимо се музичких појмова:
Шта је динамика?
Шта је темпо?
Поновите Ф- дур лествицу,полустепене,предзнак.снизилицу?(одговоре напишите у нотној свесци испод наслова,имена песме коју данас обрадјујемо.
 
Песма је у такту 2/4,тактира се на 2. Иза виолинског кључа налази се снизилица на трећој линији линијског сиситема на којој се пише нота х (нота х ће бити снижена у ноту б) ,што нам говори да смо у Ф-дур лествици.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=Rb0z7h38vQg
 
Послушајте пему неколико пута,певајте заједно са музичким примером  (имате га на ЦДу који сте добили уз уџбеник).
  Тактирајте песму на два, уз гласно изговарање нота,неколико пута .Песма нема ритмичких проблема,само четвртине и осмине. Последњи ред има на крају две тачкице-знак за репетицију због чега се последњи ред понавља.
 
За домаћи задатак (до недеље) препишите ноте  и текст песме ( напишите наслов песме,темпо,ко је написао песму).
 
Домаћи задатак можете поставити на гугл учионици или меил   vanrednomuzickoivana@gmail.com
 
Чувајте се
 
 
Светска уметника музика ,Антонио Вивалди ,,Годишња доба,Пролеће”
 
 
Прошли час смо радили песму ,,Пролеће у шуми” из Финске. Многи композитори су инспирацију за компоновање налазили у природи,годишњим добима,итд.
 
Антонио Вивалди је био композитор и виолиниста.Компоновао је велики број концерата за виолину и сматра се творцем виолинског концерта.
Концерт је музичко дело ,музички облик који се састоји  из три дела,које зовемо ставови.Ставови су независни,њихов темпо је брз,лаган,брз а сви заједно чине целину.
 
А.Вивалди је био и наставник музике,водио је дечији хор,био директор позоришта.
Циклус ,,Годишња доба”,састоји се од четири концерта за виолину и оркестар.Сваки концерт представља једно годишње доба.Виолина дочарава природу,цвркут птица,жубор воде.
 
Концерти су технички захтевни за свирање али је А.Вивалди био виртуоз на виолини.
Послушајте ,,Пролеће”,А .Вивалдија на линку испод или на ЦДу који сте добили уз уџбеник.
 
https://www.youtube.com/watch?v=xUnNcHapyNw
 
Едвард Григ је рођен у Норвешкој.Компоновао је велики број кратких композиција за клавир које се зову минијатуре.Фолклор свог народа уносио је у своје композиције.
Послушајте Григово ,,Пролеће” и упоредите која композиција боље осликава то годишње доба.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=aB2eNVAnQDI
                                                                                        
 
23.4.2020.god
 
 
                                ,,Пролеће у шуми”-песма из Финске
 
                   Да се подсетимо:
 
Лествица је низ од 7 ступњева-тонова и првог поновљеног.
Због правилног распореда полустепена и степена Фдур лествица има тон х снижен у тон б.Полустепени се налазе између 3.и 4. и 7.и 1.ступња 
Снизилица је знак који снижава тон за полустепен.Пише се на линији или празнини где се пише нота коју треба снизити.
Послушајте песму ,,Пролеће у шуми ”из Финске која је у Ф дуру(можете је чути и на Цду који сте добили уз уџбеник.
 
 https://www.youtube.com/watch?v=uRcNeVPQK0A
 
Погледајте песму,она је у такту 3-4 и тактира се на 3.
Иза виолинског кључа ,налази се снизилица тона х у б.Сад знамо да смо у Фдур лествици.
Темпо је умерен,као валцер а у последњем реду имамо знак приме и секунде волте због чега ћемо поновити последњи ред при певању.
 Песму тактирајте више пута.У песми нема ритмичких проблема само четвртине и осмине.
 
Финска је земља природе,шума и језера. Познати фински композитор Јан Сибелиус је описао лепоте природе своје земље у музичком делу Finlandia kojи можете послушати на линку испод
 
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=F5zg_af9b8c
 
 
Домаћи задатак је да препишете песму и пошаљете ми на гугл учионицу или меил до недеље. Меил је vanrednomuzickoivana@gmail.com
 
 
 
 
 
16.4.2020.год.
 
                                                        ,,Јагње моје” обрада песме
 
Подсетимо се Ф дур лествице: То је лествица која због правилног распореда степена и полустепена,има тон х снижен у тон б. 
Снизилица је знак који стоји иза виолинског кључа (или уз саму ноту коју треба снизити)и показује нам да је тон који стоји на месту где стоји снизилица,снижен за полустепен.
https://www.youtube.com/watch?v=GN5bF-71UmI
 
Послушајте песму ,,Јагње моје”,више пута.
Песму можете послушати  више пута на ЦДу који сте добили уз уџбеник.
 
Песма је у такту 2/4 и тактира се на 2.Тактирајте само први ред.
 
За домаћи задатак имате да док слушате песму, илуструјете (нацртате) како ви замишљате ову игру пастира и овчице.
Домаћи задатак можете поставити на гугл учионици или ми послати на меил
vanrednomuzickoivana@gmail.com  do utorka 21.4.
 
 
16.4.2020.год.
                                 
                                 Утврђивање градива кроз питања и одговоре
 
Подсетимо се градива кроз питања и одговоре:
 
  1. Кад је настала музика и који је најстарији инструмент?
  2. Шта је химна,како се зове наша химна,ко је написао музику за нашу химну?како је настала наша химна?
  3. Шта је лествица?
  4. Какве лествице могу бити и која је разлика између њих?
  5. Колико потеза траје једна четвртина?колико потеза траје четвртинска пауза?
  6. Шта је паралелни мол?
  7. Шта је ступањ а шта степен?
  8. Која је разлика између предтакта и узмаха?
  9. Шта је крешендо,пиано ,форте?
  10. Шта је повисилица а шта снизилица?
  11. Шта је вођица?
  12. Ко је Мокрањац, напиши шта знаш о њему?
 
 
 
Одговоре можете постављати на гугл учионици или слати на меил     
vanrednomuzickoivana@gmail.com
 
Молим вас да одговоре пошаљете до четвртка 16.4. после подне
 
Поздрав и чувајте се
8.4.2020.год 
     Српска уметничка музика Љ.Марић – Бранково коло,В.Миланковић-Сењачка рапсодија
 
 
Осим  композитора које смо помињали,. данас ћемо се упознати са два женска композитора која су дала допринос развоју српске музике.
Композиторка Љубица Марић (1909-2003) студирала је у Прагу.По повратку у Београд радила је у музичкој школи а после 2.св.рата.на Музичкој академији.Инспирацију је налазила у духовној и световној музици.
,,Бранково коло” је композиција писана за клавир.
https://www.youtube.com/watch?v=CtENM94zpMk
Муз пр ,,Бранково коло” послушати на ЦДу који сте добили уз уџбеник
 
 
 
 
Вера Миланковић је српска пијанисткиња, композиторка,педагог.Завршила је Музичку академију у Београду а специјализацију у Лондону.
Компоновала је вокално-инструментална дела,концерте за клавир,солистичке композиције за клавир,камерну и хорску музику,соло песме писане на текст познатих српских песника.Дуго је ,поред значајних домаћих извођача ,сарађивала са хором Колибри.
,,Сењачка рапсодија” је  композиција инспирисана звиждуком којим се њено друштво дозивало  пред полазак у дуге шетње.
https://www.youtube.com/watch?v=bf1rvfmlNPo
 
Послушати муз пр на ЦДу
 
Музичке примере послушајте,о овим композиторкама прочитајте.Следеће недеље вам нећу постављати питања о њима.
8.4.2020.год.
                Српска уметничка музика-Стеван Христић балет ,,Охридска легенда”
Већ смо се упознали са животом и радом композитира С.С.Мокрањца који је био један од првих школованих композитора у Србији. Основао је,, Прво београдско певачко друштво”,прву музичку школу ,,Мокрањац”-која и данас ради,био је педагог,пуно компоновао за хор а инспирацију за компоновање налазио је у народниј музици и фолклорној традицији.
https://www.youtube.com/watch?v=787X0l2UihQ
Послушати,,Пету Руковет”,С.С.Мокрањца на ЦДу
Данас ћу вас упознати са још једним нашим композитором,Стеваном Христићем. Био је ученик Мокрањца,али је школовање завршио у Лајпцигу.Када се вратио у Београд радио је као професор у музичкој школи.Основао је Београдску филхармонију,био је њен диригент и диригент Опере Народног позоришта. 
Компоновао је оперу,концертне композиције,соло песме,хорске композиције.
 
Балет ,,Охридска легенда”је једно од најбољих  дела српске музике.У балету  можемо препознати утицај народне мелодије и фолклора са подручја Македоније.Први пут је изведен 1948.год у Народном позоришту у Београду.
Балет је музичко сценско дело у коме се радња  дочарава музиком и игром,покретом.
Радња балета заснована је на бајци из времена нашег ропства под Турцима.
Прича говори о Биљани,девојци заљубљеној у сиромашног момка Марка. Њен отац жели да му се ћерка уда за богатог момка Ивана који долази да је проси.На дан венчања упада турска војска у село,убија младожењу,рањава Биљанине родитеље а Биљану одводи у ропство.
Марко,очајан што је Биљана отета одлази очајан на Охридско језеро где му звезде откривају тајну о магичној пећини у којој се налази чаробни прстен и мач помоћу кога ће ослободити Биљану.
У Цариграду,где се доведе све отете девојке за султана,налази се и  Биљана.Све девојке играју пред султаном али ни једна неуспева да га очара осим Биљане. У тренутку када је одводе у харем,појављује се Марко са чаробним мачем којим савлађује војску а Биљани баца чаробни прстен који је претвара у голубицу.
Марко се враћа на Охрид,тужан јер нема Биљане али она долеће ,спушта се на дрво и претвара у Биљану.Пресрећни Марко и Биљана се узимају уз благослов Биљаниних родитеља и весеље целог села.
Домаћи задатак је да поновите све лествице које смо радили,музичке појмове(струпањ,степен,полустепен,повисилицу…),Мокрањца,јер планирам следеће недеље да вам дам питања на која ћете да дате одговор.
Уз слушање балета ,,Охридска легенда”,илуструјте сцену из приче која вам је оставила најјачи утисак(свадба на коју упадају Турци,Марко у пећини са чаробним прстеном и мачем,Биљана која игра пред султаном или како лети…шта ви хоћете)
https://www.youtube.com/watch?v=vV6aPLDy3O0
https://www.youtube.com/watch?v=w5MFnMuXtRU
https://www.youtube.com/watch?v=JBOxXiNotBs
Послушати музички пример балета Охридска легенда на ЦДу.
Наставну јединицу ћу ставити и на гугл учионицу.За сва питања можете ми се обратити на меил                vanrednomuzickoivana@gmail.com
 
 
2.4.2020.год
 
 
 
                                             ,,Циц” -  М.М.Протић
 
Како називамо састав извођача који се састоји из великог броја инструмената и различитих инструмената?
Оркестар
 
Како називамо састав од 4 свирача (или певача)?
 
Квартет
Како називамо састав од 3 свирача(или певача)?
 
Трио
Како називамо састав од 2 свирача(или певача)?
 
Дует
Како називамо једног свирача ( или певача )?
 
Солиста
 
https://www.youtube.com/watch?v=r-u2r66Te_s
 
На Цд-у који сте добили уз уџбеник послушајте песму ,,Циц”
 
Пажљиво погледајте песму ,,Циц” у уџбенику. Видећете да је песма у такту 2/4,да има снизилицу,тон х  је снижен  у тон , б.
То нам говори да је песма у Ф дур лествици.
Прва два реда песме су строфа песме а трећи и четврти ред су рефрен. 
Строфе песме су једногласне док је рефрен двогласан.Горње ноте пева виши глас а доње ,нижи.
Послушајте песму неколико пута и обратите пажњу на рефрен,чућете двоглас.
Ако пажљиво погледате ноте песме,видећете а и чути, да су строфе(1.и2.ред) потпуно различити од рефрена (3.и4.ред). 
Песма која се састоји од два различита дела ,назива се дводелна песма.
 
Различита брзина извођења пеме или било које композиције назива се ТЕМПО.
Имамо:
Лагани темпо                              Умерени темпо                   Брзи темпо
 
Lento                                              Moderato                              Vivo
Adagio                                                                                            Allegro  
 
За домаћи задатак : Поновити Ф дур лествицу,снизилицу,повисилицу,шта је темпо и какав може бити(све је речено и написано на данашњем часу)                                          
2.4.2020.
 
 
                                      ,,Банаћанско коло”    -     народна песма
 
 
Народне песме и игре чине традицију једне земље.
Коло је народна игра у којој су играчи повезани рукама.Данас се  коло најчешће  игра на весељима уз инструменталну пратњу  мада има кола која се изводе и без пратње(тзв. нема кола).
Кола су најчешће мешовита мада постоје и искључиво  женска или мушка.
 
https://www.youtube.com/watch?v=vevQaQfCNQg
 
https://www.youtube.com/watch?v=xF1l1QaQntU
 
Послушати песму ,,Банаћанско коло” и певати заједно са снимком 
Песму можете чути на ЦДу који сте добили уз уџбеник
 
У песми ,,Банаћанско коло”,можемо видети ,на почетку песме,иза виолинског кључа,  снизилицу.
Снизилица је знак који снижава тон за полустепен а говири нам да смо у Ф-дур лествици.
 
https://www.youtube.com/watch?v=ZQ_M3Cn44yM
 
Да би у Ф-дуру био правилан распоред полустепена и степена између тонова,тон х(а) мора бити снижен у тон б(е). Сви снижени тонови добијају у свом имену наставак ес,изузетак је тон х који се снижен назива б(е).
 
У свакој дурској лествици распоред полустепена и степена је исти,полустепени су измеђе 3.и4. и 7.и1. ступња.
Песма ,,Банаћанско коло” је у такту 2/4.
Тактирајте  песму неколико пута наглас.
 
Домаћи задатак је тактирање и слушање песме и лествице солмизацијом
 
 
 
 
25.3.2020.год
 
 
                                
                                     Музика антике Египат,Индија,Грчка,Рим
 
У Египту су музичари толико били цењени да су сматрани фараоновим  рођацима.Музика је била повезана са магијом и разним свечаностима а у њима су учествовали и музичари и народ.
Био је коришћен велики број инструмената:разни дувачки инструменти,жичани-харфа,велики број удараљки. На основу инструмената закључујемо да су музичари користили ,,пентатонску” лествицу (лествица која се састоји од 5 тонова)  али ноте још увек нису постојале.
Послушати музички пример:
https://www.youtube.com/watch?v=ntnBuQAvFjA
 
У Индији је музика била веома значајна и у вези са религијом.Игром и песмом су дочаравали борбу добра и зла.Од инструмената су користили разне врсте удараљки,жичане инструменте и разне свирале.
Послушати музички пример:
https://www.youtube.com/watch?v=jM9b2Qo5qwM
 
Музика Старе Грчке развијала се од 8-6века пре нове ере а врхунац је доживела у  5.веку пне. Инструменти који су се користили били су лира,китара-инструмент сличан харфи само мањи,аулос (дувачки инсрумент).Хорска музика је била нарочито негована и присутна а некада је у хору било и 100 певача.
Свечана песма посвећена богу вина Дионису звала се дитирамб а из ње је касније настала грчка трагедија.
Музика је била веома важна за Старе Грке,сматрала се добрим васпитањем.Чувени филозоф Платон је рекао:,,Што је музика у држави боља,боља ће бити и држава”.
Послушати музички пример:
https://www.youtube.com/user/Klezfiddle1
https://www.youtube.com/watch?v=aAWPZCqHtyw
 
Музика старог Рима  развијала се под утицајем Грка.Многе ствари у уметности су копирали од Грка.
У освајачким ратовима,Римљани су отимали,узимали и носили многа уметничка дела у своју земљу.Често су доводили у Рим и грчке уметнике.Музика је била присутна и на двору и у народу.Користили су аулос ( дувачки инструмент),китару (мања харфа),лимене дувачке (у војне сврхе). Богати су умали оркестре у кућама.
Послушати музички пример:
https://www.youtube.com/watch?v=COpe-Nq6QaY
 
За домаћи задатак је да као и претходну лекцију,и ову прочитате,научите,послушате муз.пр.
Ако имате питања можете ми се обратити на маil  vanrednomuzickoivana@gmail.com
 
20.03.2020.
http://osvojvodastepabeograd.nasaskola.rs/files/Музичко/5%D1%80%D0%B0%D0%B7%2020.3.%20.pdf
http://osvojvodastepabeograd.nasaskola.rs/files/Музичко/5%D1%80%D0%B0%D0%B7%2020.3.%20.pdf