НАСТАВА НА ДАЉИНУ: ОСМИ РАЗРЕД

ПРОМОТИВНИ ВИДЕО


СЕДМИ РАЗРЕД

ШЕСТИ РАЗРЕД

ПЕТИ РАЗРЕД

Мени

Ваннаставне активности

Аваломагија


Администрација






ЕНГЛЕСКИ 7

17. 03. 2020.

Unit 6, Vocabulary, Action and protest. Tema ove lekcije su organizovane akcije i protesti. Kako da se izrazite na engleskom? Imate zanimljiv upitnik, za početak. Čitajte pitanja, razmislite, odgovorite. Ali bez brige. Nema netačnih odgovora. Svoje mišljenje podelite sa drugovima iz odeljenja ili članovima porodice.

Obratite pažnju na upotrebu WILL i MIGHT u rečenicama. WILL znamo da se koristi za buduće vreme. A koliko je sagovornik koji koristi MIGHT siguran u ono što vam govori? Analizirajte primere u vežbi 5 i po uzoru uradite vežbu 6, str. 59. u udžbeniku za domaći zadatak. Tip of the day: Maybe i definitely prave veliku razliku!

Srećan rad! Vaše nastavnice




20.03.2020.
 
Reading, The food waste scandal

Погледајте слике и покушајте да закључите о чему ће бити речи у овом тексту. (уџбеник, стр.60) Прочитајте текст.

Одговорите на питања и захтеве из вежбе 2 (заокруживањем)

У вежби 3, дата су 4 придева. Њихови антоними се налазе у тексту. Покушајте да их пронађете, подвуците их и парове по супротности значења запишите у свескама. Уочите значај употребе префикса im-, in-, un- .(обележите датум, страну, број вежбе)

Вежбу 4 можете одрадити у уџбенику. Пажљиво читајте реченице и допишите речи које недостају.

Вежба 5 се односи на ваше мишљење о теми и захтева лични став. Не морате писати одговоре, али размислите о питањима јер могуће је да ће се појавити на неком од упитника у склопу праћења и вредновања вашег рада.

А сад, погледајте кратак филм о прочитаном. Они заиста постоје и овако то они раде. Послушајте шта имају да кажу... :))))


https://youtu.be/rwvmZfG6KBY


26.03.2020.

           My Last Week  (час одржан на РТС-у)

Данас сте имали прилику да по први пут пратите час енглеског језика на телевизији. Тема овог часа била су прошла времена Past Simple Tense и Past Continuous Tense. Ми смо се тим временима бавили у склопу Unit 1 па их се можете подсетити прегледајући ваше школске свеске као и вежбе које смо радили у уџбенику и радној свесци.

Као кратак подсетник погледајте две симпатичне приче у чијем се склопу налазе и врло корисна објашњења употребе  оба времена.
прича 1      The Haunted House
прича 2     The Mysterious Stalker 

За објашњења на српском језику погледајте овај видео.

Да бисте провежбали ова времена урадите вежбу 1, вежбу 2 и вежбу 3. Све вежбе су интерактивне, можете их радити онолико пута колико будете желели (или док у потпуности не савладате употребу ових времена). Након попуњавања, притиснете finish а затим одаберете опцију check my answers и приказаће вам се тачни одговори.

Срећан Рад!


30.03.2020.

                                  First Conditional

Тема данашње лекције је први кондиционал. Ову врсту условних реченица радили смо у шестом разреду те је ово само обнављање и утврђивање. За почетак прочитајте овај кратки подсетник (само одељак о првом кондиционалу). Све битне ствари препишите у свеску заједно са примерима. Дакле, први кондиционал користимо за РЕАЛНЕ ситуације у БУДУЋНОСТИ или САДАШЊОСТИ (битно је да ово запамтите зато што се сваки следећи кондиционал користи у другачијим ситуацијама и односи на другачије време).


Погледајте и овај видео.
За нешто подробнија објашњења погледајте следећи видео. (укључите титл)

Сада сте спремни да урадите вежбу 3 у уџбенику (страна 61). Треба да направите реченице у првом кондиционалу тако што ћете у IF реченици користити present simple а у главној future simple (will).
У вежби 4 од вас се тражи да завршите започете реченице неким својим идејама. 

За додатно вежбање: вежба 1, вежба 2 (само први задатак), вежба 3 (само први задатак) и вежба 4 . Ове вежбе су интерактивне и када их завршите имате могућност провере ваших одговора (као што је објашњено на претходном часу).

За све недоумице као и за домаћи задатак, проверите ваше google учионице.

Срећан рад!  


02.04.2020.

                  Have you watched your TV lessons so far? (Present Perfect)
                                                      (час одржан на РТС-у)
 
   Драги седмаци, уколико сте пратили данашњи телевизијски час, знате да је био посвећен обнављању Present Perfect времена. Ми смо се овим временом бавили у оквиру  Unit 3, па га се можете подсетити из свеске, као и прегледајући вежбе које смо радили у уџбенику и радној свесци. Уколико вам је телевизијски час био довољан, даље не морате да читате :)

Ваше наставнице вам препоручују да погледате овај кратки видео који обилује примерима реченица у овом времену.

Уколико су вам потребна додатна објашњења на српском језику, погледајте овај видео.

Да бисте провежбали present perfect урадите вежбу 1 и вежбу 2 (пазите на неправилне глаголе и трећу колону!), а да провежбате разлику између past simple и present perfect урадите вежбу 3.

Срећан рад и поздрав!


06.04.2020. 

                                                        
                                     First Conditional (утврђивање)

Драги седмаци, овај час ћемо искористити за утврђивање и увежбавање првог кондиционала као и разлике између will и might које смо обрадили на првом часу на даљину:
- вежба 1  је за will и might (may је у овој вежби исто што и might)
вежба 2 је за први кондиционал.

Још једном, ове вежбе НИСУ обавезне.

Домаћи задатак: у радној свесци на страни 85 урадите вежбе 1 и 2.

Поздрав и срећан рад! 
Ваше наставнице.



09.04.2020.

                       Welcome to the future! (час одржан на РТС 3)
 
 
Драги седмаци, данас сте на телевизијском часу обнављали начине изражавања будућности (разлику између will и going to, као и present continuous for future и present simple). Ми ћемо се ипак фокусирати само на разлику између will и going to, пошто нам present simple и present continuous у функцији будућности нису по плану и програму за овај разред. Да бисте се подсетили разлике можете пронаћи ваше свеске из шестог разреда када смо то први пут радили или погледати ова два кратка видеа. Уколико нисте записали ништа за време телевизијског часа, урадите до сада, док гледате презентације:

 
https://www.youtube.com/watch?v=ULL-qRQzUGA

https://www.youtube.com/watch?v=HTiT63K0KMo

Сада сте спремни да урадите вежбе 2 и 5 у вашим уџбеницима на страни 63.

Уколико желите додатно да провежбате, урадите вежбу 1, вежбу 2 и вежбу 3.


Ако желите да ипак имате сва четири начина изражавања будућности (а не само два како је по плану) на једном месту, препишите ову табелу у свеску. По потреби користите речник.

Из ове области ове недеље нећете имате домаћи задатак :)

Срдачан поздрав!
Ваше наставнице.



13.04.2020.

                         Vocabulary and listening - phrasal verbs: a campaign


Драги седмаци, данас ћемо се бавити обогаћивањем вашег вокабулара и вежбаћемо listening skills. Ваш први задатак је да на страни 62 вашег уџбеника прочитате текст и обратите пажњу на речи плаве боје. То су такозвани фразални глаголи које смо помињали и раније, a добијају се када на неки глагол додате предлог on, up, out и сличне, добијате глагол који има потпуно ново значење у односу на првобитно (look / look after - гледати / пазити, бринути се о некоме). Потражите значење ових глагола у речнику из радне свеске а затим их повежите са глаголима из прве вежбе по значењу,  дакле повезујете синониме. 
Ако сте пажљиво читали, приметили сте да говори Моли Озборн, а сада ћете одслушати интервју са њом. Након слушања одговорите на питања из вежбе 3 у свесци и заокружите 2 питања која новинар није поставио. Текст одслушајте више пута уколико вам је потребно.

Следеће реченице препишите у свеску и допуните их неким од плавих фразалних глагола:
1. I'll ____ my own business when I leave school
2. Climate change might _____ some species.
3. If you stay on this train, you'll ____ in London.
4. We might _____ our exam results tomorrow.
5. Sometimes I have to _____ my younger brother. 

За евентуални домаћи задатак погледајте ваше гугл учионице.

Срећан рад!
Ваше наставнице.


 
16.04.2020.

                         A good nice meal
(час  одржан на РТС 3)

Драги седмаци, на данашњем телевизијском часу сте имали прилике да обновите корисне изразе и фразе везане за наручивање хране у ресторану. Надамо се да сте успели да их све препишете (уколико их се не сећате из петог разреда).

За додатно слушање и вежбу:
наручивање храну ресторану  - одслушајте и урадите две вежбе испод (check your understanding)
наручивање хране у кафеу  - одслушајте и урадите вежбе разумевања

Корисне изразе такође можете преписати у свеску.

Из ове области нећете имати домаћи задатак.

Ваше наставнице вам желе да се одморите и да лепо проведете предстојећи празник. Срећан Ускрс!



23.04.2020.

Expressing likes and dislikes (PTC 3), утврђивање


Драги седмаци, подсетићемо се уводних фраза које користимо када изражавамо допадање или недопадање према некоме или нечему. Ваш задатак је да довршите следеће реченице према личним афинитетима и интересовањима:

Expressing likes:

I like...
I love...
I enjoy...
I adore...
I'm crazy (mad) about...
I'm keen on...

Expressing dislikes:


 
I don't like...
I dislike...
I'm not very fond of...
I hate...
I can't stand...


Реченице препишите, допуните и пошаљите вашим наставницама у учионице. 

Срдачан поздрав!
Наставнице

 

27.04.2020.

                     Review

Драги седмаци, данас ћемо обновити вокабулар и граматичке јединице које смо обрадили у оквиру unit 6. Да проверите колико сте савладали први кондиционал урадите ову вежбу.
Игра Милионер ће бити одлична уколико желите да провежбате све начине изражавања будућности које смо до сада обрадили (обавезно прочитајте уводни део). За разлику између will и going to урадите ову вежбу.    

Сада сте спремни да урадите вежбе 1, 2, 3, 4 и 5 на страни 66 вашег уџбеника. То ће уједно бити и ваш домаћи задатак, али свакако проверите ваше гугл учионице.

Срдачан поздрав од ваших наставница!




30.04.2020.
We can do this! Modal verbs, утврђивање (РТС 3)


Драги седмаци, данашњи ТВ  час је био посвећен модалним глаголима за изражавање способности, могућности, забране, итд. Све ово смо радили на нашим часовима у школи и требало би да вам је познато. Стога, задатак је да ове реченице препишете у свеске и допуните по сопственом избору.  Савет је да, уколико је потребно, у свескама потражите белешке са предавања, као и упутства, тј. граматичка појашњења у радним свескама, Language Focus Reference. Ево реченица:

1. Something you can do now, but you couldn't 5 years ago.
2. Something you must, and something you have to do. Something you had to do 5 years ago, but you don't have to do it now.
3. Something teachers should and something they shouldn't do.
4. Something no one is allowed to do these days.

Сви који сматрају ову вежбу тешком и имају проблем са израдом, могу да одраде алтернативну, лакшу варијанту из уџбеника или радне свеске, али да та вежба буде у вези са градивом. Молимо вас да то и напоменете уз вежбу коју шаљете. 

Остали, по изради реченица, проследите их вашим наставницама у учионице.

У нади да ћете лепо прославити празник и мало се одморити, срдачно вас поздрављамо!
Ваше наставнице



04.05.2020.

                Vocabulary - Books and films: genres

Драги седмаци, данас почињемо са новом лекцијом чија је тема филм и књиге. На данашњем часу бавићемо се жанровима.

За почетак размислите и одговорите на ова питања у свесци:

1. What is the last film that you saw? Did you enjoy it (why/why not)?
2. What is your favourite film/book? What's it about? Why do you love it?
3. What kind of films and books do you enjoy most? Why?

Погледајте видео о филмским жанровима и за сваки жанр напишите по неколико речи које га карактеришу (нпр. journey, gold, artifact, Indiana Jones = adventure).
Погледајте и овај видео и допишите жанрове који се нису појавили у првом видеу.

Сада сте спремни да урадите прву вежбу на страни 68 вашег уџбеника. Погледајте жанрове и спојите их са сликама на страни 69. Приликом спајања имајте на уму карактеристике сваког жанра и оно што је сликом представљено (нпр. 1. a detective story).

Погледајте упитник и одговорите на свако питање (уколико није дат одговор који вама највише приличи, заокружите онај који вам је најприближнији). Саберите колико имате одговора по а), под б) и под ц) и прочитајте кључ. Да ли се слажете са оним што сте добили?  

За вежбање ћемо користити интерактивне вежбе: да бисте провежбали давање кратког описа филма, урадите вежбу 1 и вежбу 2. На крају урадите и вежбу 3.   

На крају ћемо се кратко позабавити књижевним жанровима, погледајте видео и запишите карактеристике сваког жанра (по потреби укључите титл).

За домаћи задатак ћете урадити вежбе 1, 2 и 3 на страни 56 у радној свесци (4. вежба је опционална).

До следећег часа имате срдачан поздрав од ваших наставница!


7.05.2020.

Modals Revision, Talking about quantities (PTC 3)


Драги седмаци, на данашњем тв часу имали сте прилику да обновите употребу модалних глагола које смо радили, као и квантификатора, тј. речи за изражавање неодређене количине. 
У вашим радним свескама, на стр. 77, урадите вежбе 1, 2, 3 и пошаљите наставницама у учионице. Задаци вам неће бити тешки, будући да смо ову област обрадили и вежбали током друге лекције. Увек можете да пронађете предавање у свескама, или да се послужите граматичким појашњењима на 76. страни радне свеске.

До следећег часа, срдачан поздрав!

Ваше наставнице


11.05.2020.

Reading, Movie technology, обрада


Драга децо, на реду је обрада текста о развоју филмске уметности, стр.70-71. Пажљиво га прочитајте и одговорите на питања из вежбе 2 (у вези са текстом), и вежбе 5 у којој се тражи ваше мишљење. Уколико нисте сигурни ко су наши најпознатији редитељи, уместо њих напишите имена глумаца и глумица. Ове задатке пошаљите наставницама.


Вежбе 3 и 4 баве се морфологијом, тј. како од глагола уз помоћ суфикса добијамо именице. Можете их урадити у књигама и не морате их слати.

Свакако проверавајте своје учионице да бисте били у току са свим радним обавезама и контактирали са наставницама.

Лепо се забавите уз овај занимљив текст.

Поздрав!
Ваше наставнице


 
14.05.2020.

The First and The Second Conditional(s), PTC 3

 
Драга децо, на данашњем ТВ часу бавили смо се употребом првог и другог кондиционала. То су сложене, условне реченице (да се подсетимо), и препознајемо их по везнику IF. Први кондиционал садржи услов који је остварив, па ће се радња самим тим догодити у будућности, или неће ако га не испунимо.

If I pass my exam, I will be very happy! /I will be very happy if I pass my exam.

If + Present Simple, Future Simple
 
Други кондиционал садржи услов који је супротан стварности и будућности. Преводи се потенцијалом: Када би(х)..., онда би(х)

If I knew, I would tell you./ I would tell you if I knew.

If + Past Simple, WOULD + inf. (without TO)
 
Додатна граматичка појашњења наћи ћете у радним свескама, стр. 84 и 86, а за домаћи урадите вежбу 2 на 85. и вежбу 3 на 87. страни. (Units 6, 7)

Будите нам поздрављени!

Ваше наставнице

 

16.05.2020.

            Speaking - expressing preferences and recommending


Драга децо, с обзиром да је субота одабрале смо врло једноставну лекцију. У вашим уџбеницима на страни 74 налази се дијалог чија је тема препоручивање и одговарање на препоруку. Прочитајте и послушајте дијалог. Кључне фразе из вежбе 3 препишите и преведите. У четвртој вежби прочитајте могуће одговоре, а затим послушајте и заокружите ону реченицу која представља најбољи одговор ономе што сте чули. И то је све за данас.

Уживајте у викенду!
Ваше наставнице


18.05.2020.

                 Books and films: features

Драги седмаци, данас настављамо да причамо о филмовима и књигама и бавимо се њиховим одликама. За почетак одиграјте ову игру да бисте се подсетили неких речи а и научили неколико нових:
 
Film and book genres

Погледајте сада издвојене речи у вашем уџбенику на страни 72. Уз помоћ речника сврстајте их у одговарајућу колону у табели испод: да ли се дате речи односе само на књиге, само на филмове или и на једне и на друге. Табелу можете да нацртате и у свесци уколико нема довољно места. Урадите и другу вежбу: дате су вам дефиниције а ви треба да их повежете са одговарајућом речи.

Пре него што послушате радио емисију, прочитајте увод (Book World) и погледајте слике. О којим књигама ће бити речи у емисији? Да ли сте неку од њих читали, или чули за њу? Да ли бисте неку прочитали (судећи само по наслову)?
Послушајте сада радио емисију у којој ћете чути Ему, Џоа, Ејми и Лука и повежите свакога од њих са темом о којој говори (теме се могу понављати) у вежби 3. Прочитајте вежбу 4 а затим послушајте поново исту емисију и допуните. Ко жели, може да уради 5. вежбу у којој се тражи ваше мишљење.

Они који желе да знају више могу да погледају видео How to talk about movies in English и запишу све корисне фразе, као и Going to the cinema - урадите и вежбе check your understanding испод. 

За домаћи задатак урадите вежбе 1, 2 и 3 на страни 58 у радној свесци.

Срдачан поздрав од ваших наставница!



21.05.2020.

       Talking about how things happen - RTS

Драги седмаци, данас смо се на ТВ часу бавили прилозима. Укратко, то је врста речи која ближе описује глагол и даје одговоре на питања када, како, где, на који начин и колико често се радња дешавала. Акценат је био на прилозима за начин - adverbs of manner. 
 
Прилози за начин се најчешће добијају од придева и то додавањем наставка -ly:
happy   -     happily      (-y прелази у -i)
quick    -     quickly
safe      -     safely
careful  -     carefully   (дуплира се слово l)

Постоји неколико прилога за начин који нису настали од придева те и немају карактеристичан наставак -ly. Они су:
high, hard, late (уколико на њих додате наставак они мењају значење), well, fast

Прилози се налазе иза глагола, односно иза објекта уколико он у реченици постоји:
He was reading quietly.
He read the book quickly.   или   He quickly read the book.

Нећемо се бавити компарацијом прилога пошто је она предвиђена за осми разред.
За домаћи урадите реченице које су задате на ТВ часу да бисте их проверили следећег четвртка.

Срдачан поздрав од ваших наставница!



23.05.2020.

Writing, A review of a book or a fim, утврђивање, вежбање


Драга децо, на 75. страни у уџбенику, у склопу дела ПИСАЊЕ, имате преглед дела "Дечак у пругастој пиџами". Пажљиво прочитајте текст, запишите непознате речи и обратите пажњу на садржај сваког пасуса. Затим, одаберите омиљену књигу или филм и покушајте да одговорите на питања из WRITING GUIDE, B, С, THINK AND PLAN. (усмено)

Будући да је тема веома занимљива, посветићемо јој пажњу на једном од часова у наредној школској години.

Сматрамо да су квалитетна музика, књижевност и филмска уметност као створени за ваше слободно време. Дружећи се са њима, никада вам време неће бити изгубљено.



Ово је наша топла препорука вама. :))))

Срдачан поздрав,
Ваше наставнице


25.05.2020.

Review 7, утврђивање


Драга децо, вежбе на 76. стр. у уџбенику сумирају вокабулар и граматику 7. лекције. Модални глаголи и кондиционалне реченице утврђиваће се и наредне школске године, зато не би било лоше да проверите своје знање и упоредите одговоре са другарима из одељења.

Ове задатке не морате слати у учионице.



Последњи тв час је у четвртак, молимо вас да га одгледате и процените колико сте савладали обрађено градиво.

Поздрав од нас!

Ваше наставнице


28.05.2020.

Revision, PTC 3, утврђивање

 
Драга децо, у вашем уџбенику међу последњим странама, налази се одељак ENGLISH PLUS OPTIONS. Tу имате разноразне додатне текстове, вежбе вокабулара, задатке попут осмосмерки, слагалица, мозгалица, итд. На часовима нисмо имали довољно времена да им се посветимо, а ви, ако волите ову врсту забаве, слободно их решавајте по сопственом избору. Имате их баш много на располагању.
 
Лепо се забавите!

Ваше наставнице